شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
اوف، خرابکاری بسه دیگه!

انتشارات فندق، مجموعه دو جلدی«اوف خرابکار»، نوشته میشائیل پِتروویتس و ترجمه کتایون سلطانی روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مجموعه «اوف خرابکار» نوشته میشائیل پِتروویتس و با ترجمه کتایون سلطانی منتشر و راهی بازار نشر شده است. انتشارات فندق، واحد کودک نشر افق، ناشر این‌کتاب است. این مجموعه از دو جلد با تصویرگری بِندیکت بِک ارائه شده است.
 
مایکل پترویتز، متولد 1972 در برلین، تحصیلات خود را در آکادمی فیلم و تلویزیون آلمان در برلین به پایان رساند. او از سال 2000 به عنوان فیلم‌نامه‌نویس آزاد و از سال 2008 به عنوان مدرس فیلمنامه/دراماتورژی کار کرده است. علاوه بر این، پتروویتز دارای بورسیه تحصیلی در کارگاه فیلم‌نامه مونیخ و شرکت‌کننده در آکادمی رسانه‌های کودکان بود. مایکل پترویتز با پنج فرزند، چهار لاک‌پشت، سه ماشین تحریر و یک همسر در برلین زندگی می‌کند. ولی... اگر یک اوف هم به جمعشان اضافه شود، از نظر میشائیل هیچ اشکالی نداشت.

اوف کیه؟ اگر یک جانور پشمالوی شصت و شش میلیون ساله سر راهت سبز شود چه کار می‌کنی؟ در جلد اول به نام «اوف خرابکار، جیغ همه را درمی‌آورد!» لیو تصمیم می‌گیرد جانور پشمالویی را که سر راهش سبز شده با خودش به خانه ببرد، ولی پنهان کردن این دوست جدید، یعنی اوف خرابکار آنقدرها هم کار ساده‌ای نیست. اوف توی آشپزخانه آتش روشن می‌کند، بشقاب‌های چینی خوشگل را می‌خورد و روی در و دیوار مدرسه نقای می‌کشد. و حالا...انگار بجز مامان و بابایش، دانشمندی بدجنس هم بو برده که در اتاق لیو خبرهایی هست.
«اوف خرابکار، جیغ همه را درمی‌آورد!» در 191 صفحه و به قیمت 95 هزار تومان منتشر شده است.
 
آخ جان بالاخره تعطیلات تابستانی شروع شد! خانواده‌ی لیو می‌خواهند به ایتالیای زیبا بروند. در جلد دوم این مجموعه یعنی «اوف خرابکار، به سفر می‌رود» به ماجرای جذاب و خنده‌دار این مسافرت هیجان‌انگیز پرداخته است. در این سفر، فقط حیف که بابا مجبور است خیلی یواش و لاکپشتی رانندگی کند تا اوف توی ماشین بالا نیاورد. در هتل هم لیو و خانواده‌اش باید هر طور شده این جانوار پشمالوی شصت و شش میلیون ساله را از چشم بقیه پنهان کنند. اما مگر می‌شود؟ آن هم وقتی آدم مجبور باشد تمام مدت بشقاب‌های گاز گرفته را قایم کند و موهای آبی را از استخر بیرون بکشد...
 
 
قسمتی از متن کتاب:
بابا پِپل زنگوله‌ی روی پیشخان را تکان داد و مدیر هتل شخصا از دفتر بیرون آمد. به محض اینکه بابا پِپل را شناخت با صدای بلند گفت:‌«شنیده‌اید چه خبر شده؟ وای که چه بلایی به‌سرم آمد، چه مصیبتی!»
بابا پِپل سرش را بالا انداخت. «نه، چیزی نشنیده‌ام. چه اتفاقی افتاده؟»
مدیر هتل نالید:«پیانویمان! پیانویمان را دزدیده‌اند!»
بابا پِپل با تردید نگاهش کرد. «پیانو مارک استاین وِی؟ دزدیده شده؟»
«بله، الان دوباره چک کردم ببینم همه چیز برای کنسرت آماده است یا نه... و دیدم پیانو گم‌وگور شده.»
مدیر هتل متوجه چمدان‌های خانواده‌ی پِپل شد و هاج‌واج پرسید:«ببینم، چه نقشه‌ای در سر دارید؟ می‌خواهید از اینجا بروید؟»
بابا پِپل آب دهانش را قورت داد:«بله، ما...»
 
«اوف خرابکار، به سفرمی‌رود» در 180 صفحه و به قیمت 95 هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها