دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
اطلاعات و آمار نمایشگاه به تخصیص اعتبار در حوزه چاپ و نشر کمک می‌کند

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مزیت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معاونت امور فرهنگی، مقایسه تطبیقی بین استان‌ها است، نمایندگان می‌توانند با آمار کتاب و کتابخوانی در حوزه کاری‌شان آشنا شده و مسائل فرهنگی مرتبط با استان خود را بررسی کنند.

غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ، گفت: اصل برگزاری نمایشگاه در مجلس مزیت‌های زیادی به همراه دارد که یکی از آن‌ها ارتقای نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به فرهنگ است، از سوی دیگر چنین آماری زمان تصویب بودجه نیز در ارتقای بودجه حوزه نشر اثرگذار است.
 
وی ادامه داد: مزیت دیگری که برگزاری این نمایشگاه دارد این است که مقایسه تطبیقی بین استان‌ها به خوبی در این رویداد ترسیم شده است و نمایندگان می‌توانند با آمار کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه در حوزه کاری‌شان آشنا شده و مسائل فرهنگی مرتبط با استان خود را بررسی کنند.
 
منتظری با بیان اینکه برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان استان‌های مختلف در ادامه برگزاری این نمایشگاه ضرورت دارد، گفت: می‌توان نشست‌های مشترکی با حضور نمایندگان مجلس، مدیرکل ارشاد، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان حوزه نشر برگزار کرد و به صورت جزئی، علل عقب‌ماندگی برخی استان‌ها شناسایی شود.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم تهیه کتابچه‌ای از اطلاعات و آمار نمایشگاه برای نمایندگان هر استان تاکید کرد و گفت: نمایندگان با در اختیار داشتن این اطلاعات هنگام بودجه‌بندی می‌توانند با تخصیص اعتبارات لازم برای حل مشکلات حوزه چاپ و نشر قدمی بردارند.
 
منتظری همچنین بر لزوم احیای نمایشگاه‌های استانی تاکید کرد و یادآور شد: دسترسی به کتاب برای بسیاری از مردم از طریق نمایشگاه‌های استانی کتاب به خوبی فراهم شده بود و مخاطبان می‌توانستند بر اساس سلیقه خود کتاب تهیه کنند، معتقدم باید بتوانیم کتاب را در دسترس مردم قرار دهیم و این موضوع ضروری است.

نمایشگاه دستاوردهای معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی تا 23 آذر برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط