شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۷
شورای سياست‌گذاری شعر فجر دائمی شود

عضو شورای سياست‌گذاری سومين دوره جشنواره بين‌المللی شعر فجر خواستار دائمی شدن شورای سياست‌گذاری شعر فجر شد و افزود: تغيير اعضای شورا در هر دوره سبب بيراهه رفتن جشنواره‌‌ها از يكديگر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمود اكرامی‌فر، عضو شورای سياست‌گذاری سومين دوره جشنواره بين‌المللی شعر فجر در گفت‌‌و‌گو با ستاد خبری اين جشنواره گفت: جشنواره شعر فجر يكی از جشنواره‌هایي است كه با تاخير راه‌اندازي شد و پس از گذشت 27 سال از انقلاب به وجود آمد و هم‌اكنون در مرحله حركت‌های اوليه است و نبايد انتظاراتی را كه از ديگر جشنواره‌های فجر نظير فيلم و موسيقی با سابقه طولانی دارند، از اين جشنواره داشته باشيم.

وی افزود: جشنواره شعر فجر در نخستين دوره خود، هدف‌هايی را دنبال كرد كه به اعتقاد من جشنواره موفقی بود، جشنواره دوم نيز كمبود‌های جشنواره اول را برطرف كرد و تعداد برندگان، ميزان جوايز، جشنوار‌ه‌های استانی و بخش جوان به جشنواره افزوده شد.

دبير علمي دومين دوره جشنواره شعر فجر گفت: مسوولان برگزاري جشنواره دوم تلاش كردند، هدف‌گذاري‌ و راه‌های دست‌يابي به آن را به گونه‌اي مدون تدوين كنند. البته اين جشنواره در دور دوم نقص‌هايی هم داشت كه اميدوارم در جشنواره سوم برطرف شود.

اكرامی‌فر همچنين پيشنهاد داد: اين كه بخش تقديري جشنواره حذف شود و به صورت تمام رقابتي برگزار شود، مناسبت‌تر است. همچنين سياست‌های هر دوره در ابتدای سال اعلام شود تا شاعران فرصت توليد، تصميم‌گيری و چاپ آثار خود را داشته باشند.

وي گفت: اگر شورای شعر دائمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكيل شود، می‌توان در طول سال سياست‌گذاری‌‌های جشنواره را مشخص كرد و با برنامه‌ريزی وضعيت مناسب‌تری به فضای شعری جامعه بخشيد.

سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر از 10 بهمن تا 10 اسفند سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها