چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
صنعت چاپ لرستان به حمایت بیشتر نیازمند است

فرهاد زیویار در سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان بر حمایت بیشتر از این صنعت در لرستان تأکید کرد و افزود: اگر به صنعت چاپ توجه نشود، ممکن است نتواند آن‌گونه که باید ظرفیت‌های خود در استان را ابراز کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان، سیزدهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان، با هدف تجلیل و تقدیر از فعالان صنعت چاپ استان، با حضور فرهاد زیویار، استاندار لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصغر صفری‌راد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمد کرم‌الهی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و فعالان صنعت چاپ استان چهارشنبه(18 آبان) در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد.
 
زیویار با بیان اینکه صنعت چاپ به‌عنوان یکی از ابزارها و امکانات زندگی اجتماعی بشر محسوب می‌شود، افزود: این صنعت برای ارتباطات، تعامل و مبادلات اقتصادی و در نهایت، نشر و تولیدات علم و فرهنگ کاربرد دارد.  

استاندار لرستان با اشاره به تاریخچه صنعت چاپ در ایران افزود: صنعت چاپ و نشر در استان، سابقه طولانی دارد؛ اگرچه چندین دهه از شکل‌گیری صنعت چاپ و نشر در کشور عقب‌تر است اما سوابق قابل توجهی در استان وجود دارد.

          

زیویار افزود: این صنعت بعد از انقلاب، حضور و بروز قابل توجهی را ثبت کرده است و باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد؛ چراکه اگر به صنعت چاپ توجه نشود، ممکن است نتواند آن‌گونه که باید ظرفیت‌های خود در استان را ابراز کند.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر جلوگیری از خروج سفارش‌های چاپ در استان افزود: بیشتر تقاضاهایی که در استان باید مورد اجابت قرار بگیرد، ممکن است از استان خارج شود برای حمایت بیشتر، تسهیلات کم‌بهره ازجمله براساس تبصره 18 در اختیار فعالان صنعت چاپ قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چاپ‌ کاغذی به دلیل ورود فضای مجازی در جامعه به نوعی مورد مخاطره قرار گرفته‌ است، افزود: هنوز چاپ‌های فیزیکی از دستور کار خارج نشده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان این حوزه نیاز به تقویت بیشتری دارد.

           
احمدی هدف از برگزاری جلسه را علاوه بر تقدیر و تجلیل، دیدار و گفت‌وگوی فعالان چاپ با مسئولان ارشد استان عنوان کرد و افزود: با هم‌اندیشی انجام شده تصمیم بر این شد، جلسه به نحوی متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شود که فعالان حوزه کارآفرینی و اشتغال به ویژه فعالیت در امر مقدس «اقتصاد فرهنگ و هنر» در کنار این گفت‌وگو، در سایه هم‌اندیشی مشکلات و مسائل خود را مطرح و راهکارهایی ارائه شود.

         
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، هرگونه فعالیت با هدف امر اقتصاد را ارزشمند و مقدس دانست و افزود: فعالیت در حوزه اقتصاد به‌ویژه امر مقدس فرهنگ و هنر، ارزش آن را دوچندان خواهد کرد.

وی اعطای تسهیلات کم‌بهره برای سرمایه‌گذاران در عرصه فرهنگ و هنر را خدمتی بزرگ به حوزه اقتصاد هنر و فرهنگ دانست و افزود: در این زمینه لازم است همکاری‌های بیشتری از سوی دستگاه‌های مرتبط شکل بگیرد.

         

صفری‌راد با بیان اینکه سال گذشته 20 میلیارد اعتبار براساس تبصره 18 در بحث تجهیز جذب شده است، افزود: با همت همکاران و راهبری استاندار محترم، سال گذشته نخستین‌بار توانستیم بیش از 110 درصد جذب اعتبار داشته باشیم. امسال نیز به محض ابلاغ در حوزه چاپ و نشر همکاری‌های لازم انجام خواهد شد و برای رفع موانع و مشکلات این حوزه پذیرای پیشنهادات فعالان چاپ استان هستیم.

به گزارش ایبنا، در این مراسم تعدادی از فعالان صنعت چاپ لرستان به بیان مسائل و مشکلات خود ازجمله منحل شدن اتحادیه‌، مباحث مالیاتی، قیمت کاغذ پرداختند و در پایان از 3 مدیر نمونه صنعت چاپ و 30  فعال حوزه چاپ لرستان تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها