چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
اختتامیه جایزه کتاب سال خوزستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب استان از برگزاری آیین اختتامیه کتاب سال استان خبر داد. گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی در استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج در نشست مطبوعاتی سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی چهارشنبه( 18 آبان‌ماه) در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب بیان کرد: اگرچه سلیقه مردم به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کرده اما ظرفیت‌های بسیاری برای علاقه‌مندی و ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود دارد و هفته کتابخوانی فرصت متاسبی برای شناسایی این ظرفیت است.
 
وی درباره برنامه‌های هفته کتاب این اداره کل اظهار کرد: همزمان با نامگذاری نخستین روز هفته کتاب با عنوان «کتاب، دانش‌آموز، آینده» در دو مدرسه منطقه کمتر‌برخوردار اهواز طرح «کاشت یک نهال و یک کتاب» اجرا می‌شود. بازدید از کانون مهر امام علی‌(ع) ویژه کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست با اهداء کتاب از دیگر برنامه‌های این روز است.
 
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی افزود: برگزاری جایزه کتاب سال خوزستان، اختتامیه جشنواره جوانه‌های غدیر و نماز، آیین تجلیل از ناشران و ارکان صنعت نشر و رونمایی از 31 عنوان کتاب حوزه علمیه اهواز از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به برنامه‌های هفته کتاب شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در رامهرمز ، نشست کتابخوان در گتوند، ایستگاه نذر کتاب در شوشتر، اجرای طرح یک نهال، یک کتاب در سه شهرستان و تجهیز کتابخانه فرمانداری شوشتر ازجمله این برنامه‌ها است.
 
وی اضافه کرد: دیدار با کتابداران و بازدید از کتابفروشان و برگزاری کارگاه نقد و بررسی کتاب و اجرای همایش «یک نویسنده با کلی قصه» برای این هفته برنامه‌ریزی شده است.
 
کلاه‌کج یادآور شد: در سه‌ماهه دوم امسال تاکنون بیش از 10 هزار جلد کتاب به مدارس، کتابخانه‌ها و روستاها اهداء شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها