چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
ترویج کتابخوانی از رویکردهای دوران تحولی رسانه ملی است

حسین قرایی، با اشاره به برخی برنامه‌های کتاب‌محور رادیو و تلویزیون گفت: ترویج کتابخوانی یکی از رویکردهای دوران تحولی رسانه ملی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما،‌ در گفت‌و‌گو با ستاد خبری سی‌مین دوره  هفته کتاب، ترویج کتابخوانی را یکی از رویکردهای دوران تحولی رسانه ملی دانست. وی در تشریح این رویکرد به برخی فعالیت‌های یک‌سال اخیر دوره جدید مدیریت رسانه ملی در حوزه کتاب پرداخت و گفت: پوشش زنده و مستمر رخدادهای نمایشگاه کتاب تهران که در اردیبهشت‌ماه برگزار شد، حضور رئیس سازمان صداوسیما در این نمایشگاه و برگزاری نخستین جلسه مدیران جدید شبکه‌های سیما در نمایشگاه کتاب، گوشه‌هایی از این توجه خاص است.
 
وی با تأکید بر توجه خاص رئیس سازمان صداوسیما به ترویج کتابخوانی اظهار کرد: دکتر جبلی در همه جلسات، کتابی را به حاضران معرفی می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به معرفی کتاب «رسول مولتان» درباره زندگی شهید رحیمی، رایزن فرهنگی ایران در مولتان پاکستان در نشست رایزنان فرهنگی و معرفی کتاب «پائیز آمد» خاطرات همسر شهید یوسفی در دومین نشست افق تحول مدیران رسانه ملی اشاره کرد.
 
قرایی افزود: برگزاری نشست‌های صمیمانه رئیس سازمان صداوسیما با اهالی قلم، شاعران و نویسندگان و همچنین برگزاری مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» نیز نمونه‌های دیگری از اهمیت دادن به کتاب در دوران تحول رسانه ملی است.
 
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به «مدرسه تلویزیونی ایران» و همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش، ظرفیت این تلویزیون را نیز برای معرفی کتاب به نوجوانان و جوانان، موثر ارزیابی کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش نقشی مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین پایین دارد و رسانه ملی در این زمینه با این وزارتخانه همکاری می‌کند.

وی همچنین درباره ایجاد «میز کتاب» و نشر در خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بومی و شهرستانی در حوزه کتاب و ادبیات از دیگر ظرفیت‌های فعال شده در یکسال اخیر است. قدردانی از عوامل و نویسندگان نشریه «سلام بچه‌ها» در قم و ایجاد ارتباط میان آن‌ها با صداوسیمای مرکز قم، نیز با هدف توجه به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی صورت گرفت و این رویکرد در تمامی مراکز استانی ادامه خواهد یافت.
 
قرایی در پایان تاکید کرد: همه نهادها باید در ترویج کتابخوانی بکوشند و طبعاً در این میان وظیفه رسانه ملی به‌عنوان فراگیرترین و تأثیرگذارترین رسانه عمومی کشور سنگین‌تر است، اما دیگر نهادها نیز باید در این فرهنگسازی به میدان بیایند تا کتاب به‌دست همه مردم برسد. 
 
سی‌مین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها