یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کارخانه پارس مشهد از ابتدای سال 3500 تن کاغذ تحریر تولید کرده است

به گفته دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، کارخانه «پارس کاغذ مشهد» از ابتدای سال تاکنون حدود سه هزار و 500 تن کاغذ تحریر تولید کرده و در آینده نزدیک می‌تواند سهم خوبی در بازار کاغذ ایران داشته باشد.

مهشید پورداد، دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت کنونی تولید کاغذ چاپ و تحریر در کشور گفت: یکی از مجموعه‌هایی که به تازگی در حوزه تولید کاغذ تحریر فعال شده، کارخانه «پارس کاغذ مشهد» است که در زمینه تولید کاغذ تحریر 70 و 50 گرم فعالیت خود را از ابتدای امسال آغاز کرده است.
 
 وی افزود: این کارخانه از ابتدای امسال حدود 3‌هزار و 500 تن کاغذ تحریر تولید کرده و طبق گفته مدیران این مجموعه توان تولید بیشتر کاغذ سفید نیز وجود دارد و اکنون در حال افزایش ظرفیت تولید است.
 
پورداد با بیان اینکه اگر این کارخانه ظرفیت تولید خود را افزایش دهد، می‌تواند در آینده سهمی در بازار کاغذ ایران داشته باشد، عنوان کرد: این مجموعه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و کارخانه آن در فاصله پنج کیلومتری شهر مشهد قرار دارد.
 
وی با توضیح درباره شرکت پارس کاغذ مشهد، گفت: این شرکت سال 1393 فعالیت خود را در حوزه کاغذ لاینر، تست لاینر و تاپ لاینر آغاز کرده، اما به مرور تولید کاغذ کرافت را نیز دنبال کرد و از امسال نیز به فناوری تولید کاغذ تحریر دست پیدا کرده است.
 
وی همچنین درباره فعالیت شرکت چوب و کاغذ مازندران، توضیح داد: این مجموعه از ابتدای امسال فعالیت خود را بر حوزه تولید کاغذ چاپ و تحریر متمرکز کرده و خوشبختانه روند کاری مجموعه رو به جلو است، به طوری که حتی از برنامه اولیه‌ای که برای آن ترسیم شده بود، پیشی گرفته است.
 
پورداد با بیان اینکه اصل فعالیت‌ها برای پوشش نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر در شرکت چوب و کاغذ مازندران متمرکز شده است، گفت: با توجه به حضور مجموعه پارس کاغذ مشهد و چوب و کاغذ مازندران این دو مجموعه می‌توانند امسال حدود 30 درصد نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را پوشش بدهند.
 
وی تاکید کرد: ‌می‌توان گفت که تا سال گذشته 100 درصد نیاز ما به کاغذ چاپ و تحریر از طریق واردات تامین می‌شد، اما امسال تلاش تولیدکنندگان داخلی به کاهش سهم واردات منجر شده است.
 
وی همچنین از راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی زاگرس در زرقان استان فارس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کارخانه در حال نصب ماشین‌آلات است و قرار است بخشی از تولیدات آن به تولید کاغذ تحریر و سفید اختصاص پیدا کند، البته بعید می‌دانم که تا پایان سال وارد فاز عملیاتی شود.
 
پورداد در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره برخی نقدها به کیفیت کاغذهای شرکت چوب و کاغذ مازندران، گفت: این مجموعه از سال‌ها قبل در زمینه تولید کاغذ چاپ و تحریر فعالیت داشته و اگرچه از نظر رنگ تفاوت‌هایی با نمونه‌های خارجی دارد که اکنون در حال بررسی و اصلاح است، اما کیفیت خوبی دارد، از سوی دیگر قیمت کاغذ داخلی از قیمت کاغذهای وارداتی پایین‌تر است.

وی درباره کارخانه کاغذسازی پارس در جنوب کشور و امکان تهیه کاغذ چاپ و تحریر در آن نیز توضیح داد: تا جایی که اطلاع دارم، این مجموعه امسال برنامه‌ای برای تولید کاغذ چاپ و تحریر ندارد، اما ممکن است در سال آینده برنامه‌ای داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها