شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کتاب «جنگ شانزده ساله» منتشر شد

به تازگی کتاب «جنگ شانزده ساله» اثری از سعید علامیان توسط موسسه فرهنگی هنری شهید حسن باقری روانه بازار نشر شده است. این کتاب به زندگی سردار شهید احمد سیاف‌زاده می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «جنگ شانزده ساله» شامل خاطراتی از جنگ تحمیلی و زندگی‌نامه شهید سردار احمد سیاف‌زاده را در بر می‌گیرد. این شهید به عنوان مسئول عملیات در قرارگاه کربلا حضور داشت و بعد از جنگ از عوارض شیمیایی آن دوران رنج می‌برد. شهید سیاف‌زاده در سال 1390 به دلیل همین عارضه جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
علامیان به تازگی در گفت‌وگویی ضمن اعلام خبر انتشار کتاب «جنگ شانزده ساله» گفته است که شهید سیاف‌زاده با شهید حسن باقری از نزدیک کار می‌کرده و برای ثبت خاطرات این فرمانده ارشد با او هم کلام شده و در نهایت در سال 94 این نویسنده تصمیم می‌گیرد خاطرات و زندگی خود سیاف‌زاده را نیز به رشته تحریر درآورد.
 
منبع اصلی کتاب «جنگ شانزده ساله» صوت‌های روایت‌گری در کلاس تربیت راویان جنگ و دست نوشته‌ها و اسناد مکتوب شهید سیاف‌زاده است. ضمن اینکه علامیان در نگارش این کتاب از کمک‌های همسر و فرزندان سیاف‌زاده نیز بهره برده است. علاوه بر این در نگارش کتاب یاد شده 39 روایت‌گر نیز به علامیان کمک کرده‌اند.
 
علامیان درباره وجه تسمیه کتاب «جنگ شانزده ساله» در گفت‌وگویی می‌گوید: شهید سیاف پیش از آغاز جنگ در خوزستان درگیر مقابله با خلق عرب بود. در دوران جنگ هم بی‌وقفه در جبهه حضور داشت و پس از آن به مدت هشت سال تا پیش از شهادتش خاطرات موثق خود را برای راویان راهیان از جنگ بازگو کرد. او از نگاه من فرمانده‌ای است که ۱۶ سال در جنگ حضور داشته است. من معتقد هستم کار فرماندهان ما زمانی در رابطه با جنگ پایان می‌یابد که خاطرات خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرده باشند و شهید سیاف تا آخرین لحظه از زندگی‌اش این کار را انجام داد. برای همین عنوان کتاب «جنگ شانزده ساله» انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها