یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد افتتاح می‌شود

پس از 20 سال، با تأمین اعتبار مصوبه سفر هیأت دولت به لرستان در هفته دولت، فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، وحید کرم‌الهی، مدیر‌کل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری طرح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برنامه افتتاح پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی لرستان در هفته دولت امسال اظهار کرد: فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

کرم‌الهی با بیان اینکه کانون‌های پرورش فکری در شهرستان‌های سلسله، الیگودرز و چگنی نیز به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود: کانون پرورش فکری شهرستان سلسله با زیربنای ۵۰۱ متر مربع در دوطبقه، کانون پرورش فکری شهرستان الیگودرز با زیربنای ۵۳۸ متر مربع در دو طبقه و کانون پرورش فکری شهرستان چگنی با زیربنای ۵۵۳ متر مربع در دو طبقه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال 1381 بر زمین زده شد. تکمیل آن یکی از مطالبات مردم خرم‌آباد بود که با سفر 19 آذرماه 1400 رئیس‌جمهور به لرستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در‌جلسه شورای اداری اعلام کرد: در سفر امروز برای تکمیل تالار مرکزی خرم‌آباد 200 میلیارد تومان به تصویب رسید، 60 میلیارد تومان برای کتابخانه‌ مرکزی خرم‌آباد، نورآباد، بروجرد و الشتر و 20 میلیارد برای هنرستان بروجرد و 40 میلیارد برای تکمیل مصلی‌ها و مساجد تصویب شد.

به گزارش ایبنا، پیش‌تر فرشته طهماسبی مدیرکل پیشین کتابخانه‌های عمومی استان در گفت‌وگو با ایبنا، از تخصیص 40 میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و آماده شدن کتابخانه تا پایان امسال (1401) و تجهیز کتابخانه به محض تکمیل، خبر داده بود.

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در زمینی به مساحت 8 هزار متر و در دو فاز اجرا شده است که برای تکمیل آن تاکنون بالغ بر 18 میلیارد تومان هزینه شده است. فاز اول آن شامل کتابخانه، سالن مطالعه، بخش نابینایان و ناشنوایان و کلاس‌‌های مربوط به کتابخانه و فاز دوم شامل بخش اداری و سالن آمفی تئاتر است.

در حال حاضر در استان 18 هزارمتر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و با بهره‌برداری از این پروژه فضای کتابخانه‌‌های استان به 26 هزار متر مربع خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها