یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
فراخوان ششمین دوسالانه جایزه داستان سیمرغ منتشر شد

فراخوان ششمین دوسالانه جایزه داستان سیمرغ، جایزه‌ای مستقل درحوزه ادبیات داستانی شرق کشور، منتشر شد.

مصطفی بیان، مدیر و موسس «انجمن و جایزه داستان سیمرغ» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جوایز ادبی را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و ارتقاء داستان‌نویسی هر کشوری دانست و گفت: در فرانسه، صدها جایزه‌ ادبی در بخشِ آثارِ منتشر شده، و نشده وجود دارد این که این آثار هم به رشد ادبیات کمک می‌کند و هم موجب دیده شدنِ نویسندگان می‌شود.

وی با تاکید به اینکه جوایز ادبی موجب رقابت و انگیزه می‌شوند، اظهار کرد: همچنین اینکه این جوایز موجب دیده شدنِ آثار خوب ادبی می‌شوند اما جای خالی این جوایز ادبی در کشور ما با پیشینه‌ غنی حس می‌شود؛ چراکه جوایز ادبی تعدادشان کم است و باید در مقیاس منطقه‌ای و کشوری افزایش پیدا کنند.

مدیر انجمن سیمرغ نیشابور، جوایز ادبی را یک گردهم‌آیی ادبی دانست و ادامه داد: این جوایز صرفا دادن جایزه نیست؛ بلکه یک گردهم‌آیی و جشنِ ادبی است که در زمانی کوتاه با حضور نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب و داوران در یک شهر برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای انتقال تجربیات است.

بیان، گفت: ششمین جایزه داستان سیمرغ در دو بخش ملی و منطقه‌ای(ویژه نویسندگان ساکن و متولد نیشابور در داخل و خارج از کشور) و با حضور ۶ داور مطرح کشوری برگزار خواهد شد.  علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه ادبی باید داستان خود را از طریق پست الکترونیک به نشانی simurgh.dastan@gmail.com ارسال کنند.جوایز این جایزه ادبی در بخش ملی تندیس سیمرغ و ۱۰ میلیون تومان به نفر برگزیده خواهد بود و به سه نفر شایسته تقدیر نیز لوح تقدیر و یک میلیون تومان اعطا خواهد شد.در بخش منطقه‌ای(ویژه نویسندگان ساکن و متولد نیشابور در داخل و خارج از کشور) به نفر برگزیده تندیس سیمرغ و پنج میلیون تومان و به سه نفر شایسته تقدیر نیز لوح تقدیر و یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.
 
به گزارش ایبنا؛ ششمین دوسالانه جایزه داستان سیمرغ از سال 94 با مجوز رسمی اداره ارشاد و با حمایت بخش خصوصی شروع به کار کرد و تاکنون سه مجموعه داستان از داستان‌ها منتخب این جشنواره از سوی نشر «داستان» روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها