سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کتاب «اخلاق تبلیغ دین» منتشر شد

کتاب «اخلاق تبلیغ دین (منشور اخلاقی مبلغان در سیره اهل بیت(ع))» اثر مهدی احمدپور در 297 صفحه به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «اخلاق تبلیغ دین (منشور اخلاقی مبلغان در سیره اهل بیت(ع))» اثر مهدی احمدپور اثر مهدی احمدپور است که در پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 297 صفحه منتشر شد.

«تبلیغ دین» مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه است و منش، رفتار و زیست اخلاقی مبلغان دینی، خود برترین تبلیغ برای دین به شمار می‌رود. هدف کتاب «اخلاق تبلیغ دین» معرفی اصول اخلاقی تبلیغ دین است.

ویژگی این کتاب در این است که: اولاً پدیده تبلیغ دین را از منظر اخلاقی بررسی کرده است. ثانیاً علاوه بر توصیه‌های گفتاری، بر هر اصل اخلاقی نمونه‌های عملی التزام اهل بیت(ع) به اصول اخلاقی تبلیغ دین را از منابع معتبر روایی استخراج و عرضه کرده است. ثالثاً اصول اخلاقی کلی تبلیغ را بر مصادیق جزئی و امروزی آنها منطق کرده و اصطلاحاً کدهای اخلاقی تبلیغ دین را بیان کرده است.

این اثر در پنج فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این کتاب که به کلیات پرداخته، چیستی و اهمیت مسئله تحقیق، پیشینه تحقیق در مسئله، سؤالات اصلی و فرعی تحقیق و پیش فرض‌ها و مبانی نظری تحقیق مورد اشاره قرار گرفته است.

در دومین فصل از این کتاب که با عنوان «جایگاه تبلیغ دین در فرهنگ اسلامی» نگارش یافته، معنای تبلیغ دین، گستره، هدف و ضرورت تبلیغ دین، عهده‌دار تبلیغ دین، عناصر مؤثر بر تبلیغ دین، اهمیت و مشقت تبلیغ دین، ضرورت اقتدای به حضرات معصومین در امر تبلیغ دین، اتحاد سیره تبلیغ ایشان(ع) و مقصود از اخلاق تبلیغ دین تبیین شده است.

نویسنده در فصل سوم این اثر که با عنوان «جایگاه اخلاق در تبلیغ دین» تألیف شده، نقش اخلاق در فرستنده پیام دین، متن پیام دین، مبلّغ پیام دین، ابزار تبلیغ پیام دین و مخاطب پیام دین بررسی گردیده است.

«اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت(ع) در عرصه حیات شخصی» عنوان چهارمین فصل از این کتاب است که در این فصل، شش اصل از اصول اخلاقی تبلیغ دین در عرصه حیات فردی، ذیل عنوان «مفاد اصل، مستندات اصل و  کدهای اخلاقی» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در پنجمین و آخرین فصل از کتاب مذکور که با عنوان «اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت(ع) در عرصه حیات اجتماعی» به رشته تحریر در آمده، 13 اصل از اصول اخلاقی تبلیغ دین در عرصه حیات جمعی، ذیل همان سه عنوان «مفاد اصل، مستندات اصل و کدهای اخلاقی» مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها