چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
نمایشگاه کتاب ایران در منطقه بی‌نظیر است/ تعدد و تنوع کتاب‌های جدید درباره تاریخ معاصر

جواد منصوری، دیپلمات پیشین و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در نمایشگاه کتاب‌های جدید زیادی درباره تاریخ معاصر تورق کردم که برایم این تنوع و تعدد جالب بود. به نظرم برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و تصور می‌کنم در منطقه نظیر ندارد.

جواد منصوری، سفیر سابق ایران در چین و پاکستان و پژوهشگر تاریخ معاصر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اتفاق بسیار مهمی است به ویژه این‌که دو سال تعطیل بود و حالا با تلاش زیادی برپا شده است.

او افزود: خوشبختانه کتاب‌های زیادی عرضه شده که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهد از جمله در رابطه با تاریخ معاصر که کتاب‌های جدید زیادی را تورق کردم که از نظر تنوع و تعدد بسیار جالب بود. به نظرم برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است و تصور می‌کنم در منطقه نظیر ندارد.

این پژوهشگر تاریخ معاصر عنوان کرد: امیدوارم مردم با حضور در نمایشگاه به کتاب‌هایی که علاقه‌مند هستند دسترسی پیدا کنند و دولت هم در مقدورات خودش بتواند حضور مردم در نمایشگاه را تسهیل کند.

جواد منصوری گفت: کتاب‌هایی که در حال حاضر از نمایشگاه گرفتم خاطرات بعضی از شخصیت‌های انقلاب است.

او افزود: به غرفه‌های حوزه هنری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و سایر ناشران سر می‌زنم و فهرست آثار را می‌گیرم و سر فرصت برخی را انتخاب و خریداری می‌کنم اما همین الان که به کتاب‌ها نگاه می‌کنم آثار زیادی درباره تاریخ می‌بینم که منتشر شده است و باید بعضی را تورق کنم.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها