دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد

آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با تقدیر از ۲۹۵ برگزیده استانی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در کهگیلویه و بویراحمد، آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولین استانی در کهگیلویه و بویراحمد، با حضور یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد،‌ حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسعود نوری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.
 
رحیمیان، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری سالانه جشنواره کتابخوانی رضوی نقش موثری در شناسایی و معرفی کتاب‌های تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ منور رضوی دارد و جشنواره امسال نیز با بهره‌گیری از تجربیات دوره‌های گذشته با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور در سطح مطلوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار نفر در این جشنواره در کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند که آمار قابل قبولی در استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تمامی دستگاه های مشارکت کننده استان در این جشنواره اظهار کرد: از آموزش و پرورش استان، اداره کل زندان های استان، دادگستری استان، استانداری، ستاد اقامه نماز استان و دیگر دستگاه های اداری استان عمومی استان که در این جشنواره مشارکت فعال داشتند، تشکر می کنم و برگزیده شدن ۲۹۵ نفر در بخش های مختلف جشنواره، مدیون زحمات همه کتابداران استان است که تقدیر ویژه ای از این عزیزان دارم.
 
حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم، در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: در اسلام از نگاه عقلی برای پیشرفت و قرار گرفتن جامعه در مسیر سعادت و کمال، عنصری به نام علم و علم آموزی است که از راه خواندن و مطالعه کتاب‌های مفید حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از جنبه‌های مهم فرهنگی هر جامعه، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که می‌توان از آن به هنر کتابخوانی یاد کرد و ازجمله زیربناهای مهم فرهنگی- اجتماعی برای توسعه همه جانبه کشور است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: احساس بی‌نیازی افراد به کتابخوانی، توجه نکردن به ادبیات مکتوب و عادت به ادبیات شفاهی و افزایش هزینه‌های خرید کتاب زمینه‌ساز مشکلات جدی در حوزه کتاب و کتابخوانی که باید با فرهنگ‌سازی و کم کردن هزینه‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کرد.

پیش‌قدم افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، بسیار قابل تقدیر است و سعی دارد فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه فرهنگ رضوی را ترویج و تبلیغ کند.

مسعود نوری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این مراسم گفت: حضور در جمع فرهیختگان و کتابخوانان همیشه مایه فخر و مباهات است.

مسعود نوری بیان کرد: پایه و بنیان دین اسلام کتاب و کتابخوانی است. کتاب و کتابخوانی در طول حیات ایران اسلامی بوده است و مطالعه کتاب در طول تاریخ همواره جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ دینی اسلامی بوده است و به‌گفته معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی هم یک انقلاب فرهنگی بوده است.

وی افزود: رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه، کاهش هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و هرچقدر در حوزه فرهنگ هزینه کنیم، اجتماعی سالم‌تر خواهیم داشت.

نوری اظهار کرد: به‌امید خدا، برنامه‌های مدون و متنوعی برای توسعه فرهنگ، به‌ویژه ترویج کتابخوانی در استان برگزار می‌کنیم و در این زمینه همکاری گسترده‌ای با مجموعه کتابخانه‌های عمومی خواهیم داشت.
 
 
در پایان این مراسم از ۲۹۵ برگزیده یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و خیر و نیکوکار مشارکت‌کننده در این رویداد تجلیل شد. 

در بخش انفرادی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و در  رشته پویش کتابخوان خردسال ۹ نفر، پویش کودک ۲۳ نفر، پویش نوجوان ۱۶ نفر، پویش جوان و بزرگسال ۱۴ نفر به‌عنوان برگزیده معرفی شدند؛ علاوه‌براین در بخش نقاشی خردسال ۲۸ نفر، نقاشی کودک ۴۲ نفر، نقاشی نوجوان ۱۸ نفر و چهار گزینه‌ای نوجوان ۵۲ نفر؛ چهار گزینه‌ای جوان و بزرگسال ۷۱ نفر جوایز خود را دریافت کردند. 

در رشته شعرسرایی جوان و بزرگسال ۱ نفر؛  در رشته تولید آثار هنری جوان و بزرگسال ۱ نفر و در بخش ویژه زندان‌ها ۸ نفر؛ و در نهایت در بخش خانوادگی خانواده دو نفره، ۳ خانواده؛ خانواده سه نفره، ۶ خانواده؛ خانواده چهار نفره، ۱خانواده؛ خانواده پنج نفره، ۲ خانواده برگزیده شدند.
 

بر این اساس در اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان در شهرستان‌های بویراحمد ۵۹ نفر، گچساران ۴۸ نفر، کهگیلویه۴۴ نفر، دنا ۳۹ نفر، بهمئی۳۰ نفر، باشت ۱۶ نفر، چرام ۱۴ نفر، مارگون ۱۳ نفر، لنده ۱۲ نفر و در بخش ویژه زندان‌های استان ۸ زندانی  و ۱۲ خانواده هم استانی به‌عنوان برترین‌های این رویداد تقدیر شد.

در حاشیه این مراسم از پنج خیر نیکوکار مشارکت‌کننده در جشنواره به‌صورت جداگانه با اهدای لوح تقدیر و کتاب نفیس تجلیل شد.

اجرای سرود «خادم امام رضا» با هم‌خوانی گروه سرود پسران آفتاب، دکلمه‌خوانی، پخش نماهنگ صلوات خاصه امام رضا(ع) در طول مراسم و برپایی نمایشگاه عکس «زیارت» از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد بود که با استقبال مردم روبه‌رو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها