پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
رویکرد راه حل محور و کاربست آن در زوج درمانی

رویکرد راه حل محور و کاربست آن در زوج درمانی به عنوان مدلی درمانی اثرگذار، کاربردی و مفید شناخته شده است که همواره نبود منابع جامع و کاربردی در این حیطه کاملا احساس می‌شد که با ترجمه این اثر سعی در پوشش دادن به این خلاء داشتیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «زوج درمانی راه حل محور» نوشته الیوت کانی به ترجمه اسماعیل اسدپور و مصطفی قلاوند از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است. مصطفی قلاوند درباره ضرورت ترجمه این اثر به ایبنا گفت: همواره در شروع ترجمه یک اثر به عنوان مترجم باید یک سوال بنیادی از خویش پرسید. ضرورت ترجمه این اثر چه است و با ترجمه این کتاب قرار است چه خلاء ای در آن حیطه از علم پر شود. حال وقتی ما دست به انتخاب این اثر زدیم پاسخ کاملا واضح بود زیرا تا حال در ایران کتابی که در زمینه «زوج درمانی راه حل محور»  ترجمه نشده بود و فقدان اثری در این زمینه که کاربرد آن در زمینه زوج درمانی بسیار است و علاقه مندان بیشماری دارد بی نهایت احساس می‌شد. عاملی که خود دغدغه انتخاب این اثر از نویسنده و زوج درمانگر مطرح آفریقایی آمریکایی در ما ایجاد کرد.

او ادامه داد: کتاب در مرحله نخست ویژه مشاوران خانواده و ازدواج و روانشناسان است اما در کنار آن همانطوری که نویسنده کتاب در مقدمه آن بیان داشته است می‌تواند مناسب زوجین و تمامی‌کسانی که علاقه ای به بالابردن کیفیت رابطه زناشویی خود هستند است.

به گفته قلاوند، در راستای عمومی‌سازی زوج درمانی راه حل محور کتاب دیگری از نویسنده همین اثر با عنوان "ازدواج راه حل محور" در انتشارات ارجمند زیر چاپ است که با بهره مندی از دانش زوج درمانی راه حل محور سعی در ارائه مدل غنی سازی رابطه زناشویی بر اساس این رویکرد داشته است.

او در پایان گفت: رویکرد راه حل محور و کاربست آن در زوج درمانی به عنوان مدلی درمانی اثرگذار، کاربردی و مفید شناخته شده است که همواره نبود منابع جامع و کاربردی در این حیطه کاملا احساس می‌شد که با ترجمه این اثر سعی در پوشش دادن به این خلاء داشتیم و این اثر به عنوان اولین کتابی در زمینه زوج درمانی راه حل محور شد که در ایران به  زبان فارسی ترجمه شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها