دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
افزایش مشارکت کسبه باروق در طرح  «قفسه كتاب در گردش»

كاظم سبزی با اعلام خبر افزایش مشارکت کسبه شهر باروق در طرح «قفسه كتاب در گردش» از دو به هشت مغازه آرایش و پیراش گفت: طرح ترويج كتابخوانی «قفسه كتاب در گردش» در سه محله ديگر از شهرستان باروق در استان آذربایجان‌غربی اجرا شد.

كاظم سبزی، رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان باروق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، ضمن ابراز خرسندي و قدردانی از همكاری مديران اماکن مشارکت‌کننده در طرح «قفسه كتاب در گردش» طی سال 1401 بیان کرد: طرح طرح ترويج كتابخوانی «قفسه كتاب در گردش» كه با هدف ترويج كتابخوانی و در دسترس قرار دادن منابع كتابخانه‌ای اجرايی شده است، با ايستگاه‌های جديدی در باشگاه ورزشی و مراکز دندانپزشكی در سطح شهر باروق و آرايشگاه شجاعی در روستای گل سليمان آباد شهرستان باروق تداوم يافته است.

وی با اشاره به روزآمدسازی منابع موجود در اين قفسه‌ها افزود: هر ماه تعداد 40 جلد كتاب و نشريه در اين قفسه‌ها قرار داده شده و با همکاری مديريت مجموعه‌ها از امانت صحيح و حفظ منابع اطلاعاتی ارائه شده اطمينان حاصل می‌شود.

سبزی با اشاره به ضرورت  ايجاد زمینه‌های مناسب فرهنگی برای استفاده اقشار مختلف از كتاب، گفت: ایجاد ايستگاه‌های كوچک كتابخوانی در مناطق مختلف در افزایش دسترسی آحاد مردم به كتاب موثر باشد. اميدواريم در ماه‌های آتی نه‌تنها تعداد قفسه‌ها افزايش پیدا کند، بلكه ساير مشاغلی كه با عموم مردم سر و كار دارند نيز در این طرح مشارکت کنند.

رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان باروق ادامه داد: طرح «قفسه كتاب در گردش» از ابتدای سال 1400  با دو قفسه در آرايشگاه‌هاي مردانه شهرستان باروق آغاز و تاكنون بيش از هشت سالن آرايش و پيرايش و مكان‌های عمومی، در اين شهرستان مجهز به قفسه كتاب شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها