چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
تجلیل از جهادگر عرصه تببین و روشنگری

به مناسبت عید مبعث رسول اکرم (ص)، اعضای شورا و فعالان فرهنگی انجمن پیشکسوتان سپاس با محمد ستاری وفایی؛ نویسنده ارزشی و انقلابی دیدار و از وی تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این دیدار که با هدف تکریم و تجلیل از استاد محمد ستاری وفایی و خدمات ارزشمندش در عرصه تبیین و روشنگری صورت گرفت، به یُمن عید رسالت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، چاپ اول کتاب «سیروان» به قلم این نویسنده انقلابی، به وی اهدا شد.
 
این نویسنده پیشکسوت، در این دیدار صمیمی درباره لزوم نگارش آثار سخن گفت. وی معتقد است که هیچ کلامی را نتوانسته به رشته تحریر درآورد، مگر با اذن خدا و عنایت اهل‌بیت (ع). بیشترآثار خود را در جوار حرم شریف اهل‌بیت (ع) در نجف و کربلای معلی قلم زده است.
 
مهندس محمد ستاری وفایی، متولد 1325 (ه.ش) است. وی  موسس و اولین فرمانده، قرارگاه سازندگی است. او سال‌های عمر خود را در جهاد گذرانده است؛ چه در زمان جنگ تحمیلی که با طرح و ساخت پل محرک روی رود خروشان و ناآرام اروند، دفاع از کشور را برعهده داشت و چه در دوران سازندگی با راه‌اندازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء.
 
اکنون در دوران بازنشستگی خود با گرفتن قلم بر دستان پرتوانش درعرصه جهاد تبیین گام برداشته‌ است. از آثار وی می‌توان به «شکاف» و «شبیخون به خفاش» اشاره کرد که کتاب «شبیخون به خفاش» به موضوع فتنه 88 پرداخته است. ستاری وفایی در کتاب «شکار کرکس‌ها» با موضوع ساخت‌و‌سازهایی در غرب کشور و کتاب «داستان انقلاب» به روایت بخشی از تاریخ ایران می‌پردازد.
وی با اشاره به سبک نگارش خود اظهار کرد: کتاب اگر داستانی و رمان باشد، مخاطب را با جریان داستان همراه می‌کند، ولی کتاب تاریخی برمبنای مستندات از حوصله جوان و نوجوان خارج است.
 
ستاری وفایی همچنین در بخشی از سخنانش تأکید کرد: فتنه 88 نباید  فراموش شود و همین ضرورت او را به نوشتن دو کتاب درباره این ماجرا واداشته است.
 


رونمایی از کتاب «سیروان» اردیبهشت‌ماه 1401
گفتنی است که آئین رونمایی از کتاب «سیروان» اردیبهشت‌ماه 1401 با حضور اهالی فرهنگ برگزار خواهد شد. این کتاب، از داستان‌های اطلاعاتی و امنیتی پرماجرایی است که به همت انجمن پیشکسوتان سپاس به چاپ و توزیع رسیده است. رمان خواندنی «سیروان»، برگرفته از واقعیت و حقایق زندگی فرزند این مرزو بوم از دیار کردستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها