چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
بررسی «در آرزوی خوبی و زیبایی» در رادیو فرهنگ

برنامه «کیمیای کلمات» ۲۹ بهمن ماه با موضوع معرفی و بررسی کتاب «در آرزوی خوبی و زیبایی»؛ اثر غلامحسین یوسفی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهرام پروین گنابادی، پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی، کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، به نقد و بررسی کتاب «در آرزوی خوبی و زیبایی» نوشته غلامحسین یوسفی می‌پردازد.

کتاب «در آرزوی خوبی و زيبايی» گزيده‌ای از بوستان سعدی است که از سوی غلامحسين يوسفی تدوين شده است. پسندها و آرزوهای سعدی در بوستان بيش از ديگر آثارش جلوه‌گر است، به عبارت ديگر سعدی مدينه فاضله‌ای را که می‌جسته، در بوستان تصوير کرده است.

«در آرزوی خوبی و زیبایی» شامل گزيده‌ اشعار بوستان سعدی بوده که بسيار سليس و روان آورده شده است. اين کتاب در 10 باب تهيه شده که هر باب موضوعی مشخص دارد و عدل و تدبير و رای، احسان، عشق و مستی و شور، تواضع، رضا، قناعت، عالم تربيت، شکر بر عافيت، توبه در راه صواب و آخرين باب در رابطه با مناجات و ختم کتاب را شامل می‌شود.

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه‌ها ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی فریده گودرزی برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها