شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
تداوم نمایشگاه مجازی حتی بعد از کرونا/ خبرهای خوش کاغذی در راه است

محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از اتفاق‌های خوش در حوزه کاغذ خبر داد و با تاکید بر تحقق عدالت فرهنگی با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دسترسی عموم مردم به انواع کالا‌های فرهنگی به‌ویژه کتاب در قالب فرآیند بسیار دقیقی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در حاشیه بازدید محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار کتاب ایران درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در توسعه عدالت فرهنگی گفت: با طرح عدالت فرهنگی به‌عنوان یکی از شعار‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی، ایجاد دسترسی عموم مردم به انواع کالا‌های فرهنگی به‌ویژه کتاب در قالب فرآیند بسیار دقیقی در حال انجام است.
 
وی درباره آخرین خبر‌های حوزه تامین کاغذ بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام آخرین اقدامات برای پیش‌خرید هستیم تا تولید‌کنندگان بتوانند نشر را توسعه دهند؛ بنابراین خبر‌های خوبی در راه است.       
     
اسماعیلی، درباره مهمترین دستاورد‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران، موجب شد تا عدالت فرهنگی و دسترسی همگانی به کتاب در سراسر کشور =فراهم شود. مردان، زنان و کودکان توانستند از شهر‌های دور محل زندگی خود به خرید کتاب اقدام کنند.
 
وی افزود: اتفاق قابل توجه دیگر در ارتباط با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی به کتاب؛ به‌ویژه در مناطق روستایی است؛ تا جایی که به بیش از 2000 روستا‌یی که نشانی پستی آن‌ها با رنگ در خانه تکمیل شده، کتاب ارسال می‌شود. ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز با تسهیلاتی که پیش‌بینی شده برای خریداران کتاب رایگان است.    
 
اسماعیلی ادامه داد: بعد از شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تداوم خواهد داشت؛ چراکه این نمایشگاه کنار نمایشگاه‌ فیزیکی کتاب، به تعمیق و تقویت نهضت کتابخوانی کمک خواهد کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به استقبال کتاب‌دوستان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یک روز دیگر یعنی دو‌شنبه (11بهمن‌ماه) تمدید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها