دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
حضور 113 ناشر از خراسان‌رضوی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان خراسان‌رضوی از حضور 113 ناشر این استان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد.

محمدحسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان‌رضوی گفت: 113 ناشر از استان خراسان‌رضوی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند که نسبت به دوره اول رشد قابل توجهی داشته است.
 
وی با اشاره به فرصت‌های فراهم شده در نمایشگاه مجازی کتاب ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب تجربه‌ای است که به واسطه کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن به وجود آمده و برای ناشران و خریداران فرصت جدیدی را در عدالت فرهنگی فراهم‌ می‌آورد.
 
حسین‌زاده افزود: سال‌های گذشته که نمایشگاه کتاب تهران بصورت حضوری برگزار‌ می‌شد، فقط مردم ساکن در تهران و تعداد محدودی از علاقمندان سایر شهرهای کشور با سفر به تهران، امکان دسترسی آسان و بازدید از نمایشگاه و خرید کتاب را داشتند، اما با ایده برگزاری نمایشگاه مجازی این فرصت برای هر ایرانی در هر جای کشور با دسترسی به اینترنت مهیا شده‌است تا به سهولت کتاب خود را با یارانه خریداری کند.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاها و یا شهرهای کوچک کتابفروشی ندارند افزود: نمایشگاه مجازی کتاب این فرصت را فراهم‌ می‌کند تا همه علاقه‌مندان در نمایشگاه مشارکت داشته باشند. همچنین با رایگان شدن هزینه ارسال و تخفیف در خرید کتاب تسهیلات خوبی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان خراسان‌رضوی همچنین تاکید کرد: معمولا ادارات فرهنگ و ارشاد در نمایشگاه‌ها خرید انجام نمی‌دهند چون قطعا وجود نمایشگاه‌ به خودی خود موجب رونق فروش ناشران خواهد بود؛ خریدهای حمایتی ارشاد در طول سال و زمانی انجام‌ می‎‌شود که حجم فروش ناشران فروکش کرده و ارشاد با خرید کتب از ناشران ضمن حمایت از آنها، کتب را به مناطق محروم‌می‌رساند.
 
حسین‌زاده با اشاره به تسهیلات و شرایط یکسان کشوری در نمایشگاه مجازی کتاب، یادآور شد: دانشجویان، اساتیددانشگاه، طلاب و افراد فرهیخته با یارانه مضاعف‌می‌توانند کتب مورد نظر خود را از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تهیه کنند.
 
 
اضافه‌می‌شود دومین نمایشگاه مجازی کتاب از تاریخ 3 تا 10بهمن در سایت ketab.ir  فعال خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها