سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
ویژه‌ برنامه «شب بلند و یاس کبود» در خرم‌آباد برگزار شد

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، ویژه برنامه «شب بلند و یاس کبود» با حضور محمد سپهوند، شاهنامه‌خوان نوجوان برتر کشور و برخی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، ویژه برنامه «شب بلند و یاس کبود» پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه (30 آذرماه) با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی لرستان، جمعی از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان، و برخی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، شاهنامه‌خوان نوجوان برتر کشور، در محل کتابخانه عمومی حضرت مهدی (عج) خرم‌آباد برگزار شد.
 
فرشته طهماسبی در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در خصوص این ویژه‌برنامه گفت: با توجه به قدمت و پیشینه‌ی فرهنگی ایران و اینکه شب یلدا یکی از جشن‌های ملی ایران است لازم است این فرهنگ را زنده نگه داریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: در این شب شب‌نشینی‌ها و ارتباط خانواده‌ها با یکدیگر بیشتر می‌شود و لازم است صله‌رحم و ارتباطات اجتماعی در نسل جدید تقویت شود.


مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در خصوص برگزاری این ویژه‌برنامه در محیط کتابخانه گفت: پاسداشت این آیین نکو و ارتباط با آیین گذشتگان و ترویج فرهنگ مطالعه و ارتباط خوب فرزندانمان با کتاب و کتابخوانی از اهدافی است که برگزاری این برنامه در این محیط دنبال می‌کند.

وی در خصوص برگزاری این برنامه با گروه هدف ایتام گفت: برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان اکثراً با گروه‌های خاص مد نظر هستند چرا که اقشار کم‌برخوردار با توجه به محدودیت‌هایی که دارند ممکن است دسترسی راحتی به منابع کتابخانه‌ای نداشته باشند.


وی افزود: شاداب‌سازی و توانمندسازی جز برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است و ما نیز به گروه‌های خاص توجه ویژه‌ای داریم که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، آموزش پرورش و و در راستای برنامه‌های هماهنگ دو دستگاه برنامه‌هایی این‌چنینی را اجرا خواهیم کرد.
 
در این مراسم علاوه بر اجرای قصه‌گویی برای کودکان و آشنایی آنها با محیط کتابخانه، کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده نیز به شعرخوانی، قصه‌گویی پرداختند. همچنین محمد سپهوند شاهنامه‌خوان برتر کشور که مقام سوم نقالی در جشنواره تورنتو را نیز دارا می‌باشد در این برنامه به نقالی و شاهنامه‌خوانی پرداخت و از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان مورد تقدیر قرار گرفت. 


گفتنی است از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به کودکان شرکت کننده در این مراسم بسته‌های فرهنگی اهدا شد مقرر شد با توجه به محل سکونت آنها کتابخانه‌های نزدیک محل سکونت آنها شناسایی و این کودکان جهت عضویت به این کتابخانه‌ها معرفی می‌شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها