چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
استقرار ایستگاه مطالعه در پیاده‌راه فردوسی سنندج

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای طرح استقرار ایستگاه مطالعه با کاربرد چند منظوره برای معرفی و مبادله کتاب و رونمایی از کتاب در محل پیاده راه فردوسی سنندج همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، عبید رستمی با اشاره به برنامه‌های  هفته کتاب در کردستان اظهار کرد: با همکاری شورای اسلامی و شهرداری سنندج ایستگاهی با نماد ویژه کتاب و کتابخوانی با کاربرد چند منظوره برای مبادله کتاب، معرفی و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشره شده راه‌اندازی می‌شود. قرار است این ایستگاه‌های مطالعه در محل پیاده راه فردوسی شهر سنندج راه‌اندازی شود و بخشی از این طرح نیز به معرفی نشریات محلی استان اختصاص خواهد یافت.
 
او با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته‌، عنوان کرد: رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده و تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شامل ناشران، چاپخانه‌داران و مسئولان جام باشگاه‌های کتابخوانی فعال از جمله برنامه‌های ما در هفته کتاب است.
 
وی از اهدای کتاب‌های موضوعی به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان نیز خبر داد و یادآورشد: افتتاح دو باب کتابخانه کانون‌های مساجد در شهر سنندج و 8 باب کتابخانه در شهرستان‌های تابعه و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تاکید کرد: اهدای کتاب به روستاها و مناطق کم برخوردار و بازدید از کتابفروشی‌های سطح استان نیز همزمان با هفته کتاب اجرا می‌شود.
 
رستمی، با اشاره به برگزاری جشن کتاب، عنوان کرد: این جشن همراه با خوانش دیوان حافظ در روز کتاب و زبان فارسی برگزار می‌شود، مسابقه کتابخوانی و عکاسی با موضوع کتاب در فضای مجازی همچنین پیاده‌روی دوستداران کتاب در روز کتاب و خانواده و سبک زندگی اسلامی را نیز برگزار می‌کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی جایزه‌ای با عنوان کتاب خوب در شهر سنندج و کاشت نهال به نام نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری سطح استان و همچنین تجلیل از نویسندگان کتاب اولی و مولفان و مترجمان کتاب اولی با هدف گرامیداشت نویسندگان در این هفته اجرا می‌شود.
 
عبید رستمی در پایان سخنان خود به اجرای طرح اتوبوس کتاب نیز اشاره کرد و گفت: قرار است این اتوبوس با هدف امانت و اهدای کتاب در یکی از نواحی منفصل شهری جانمایی شود و تلاش داریم همزمان با هفته کتاب به بهره‌برداری برسد.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌ و چهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها