سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
انتخاب ناشر نمونه سال و معرفی خادمان نشر سال ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب ناشر نمونه سال، معرفی خادمان نشر سال 1400 و دیدار با کتابفروشی‌ها و ناشران کتاب ازجمله برنامه‌های هفته کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌و‌گو، محمد الهیاری فومنی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد کتاب، کتابخوانی و کتابدار مصاحبه کرد.
 
وی با بیان اینکه برخی مسائل اقتصادی را مانعی برای کتابخوانی می‌دانند گفت: در سال‌های اخیر افزایش قیمت کاغذ و نرخ خدمات فنی چاپخانه‌ها روی قیمت کتاب تاثیر گذاشته اما همچنان نسبت به سایر کالاها افزایش چندانی نداشته است.
 
الهیاری فومنی در دسترس بودن کتاب را منجر به مطالعه کردن آن دانست و درباره فعالیت‌های دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: این دفتر مسئول صدور مجوزهای کتاب، صدور مجوز برای ناشران و همچنین بومی کردن پروژه‌های مطالعاتی در ارتباط با فرآیندهای کتابخوانی در سایر کشورهاست.
 
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رادیو گفت‌و‌گو ادامه داد: فرهنگ و هنر چندان آیین‌نامه بردار نیست چراکه با خالق آثار هنری مواجهیم. همچنین نظارت‌های حداقلی در کشور وجود دارد و ممکن است در برخی مواقع اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ روش ما گفتگوهای رو در رو برای به حداقل رساندن اختلافات است چراکه این حوزه چاره‌ای جز گفت‌وگو ندارد.
 
وی همچنین در مورد برنامه‌های هفته کتاب اظهار کرد: انتخاب ناشر نمونه سال و همچنین معرفی خادمان نشر سال 1400 از جمله برنامه‌های این هفته است و در روز پنجشنبه که روز کتابگردی است مسئولان حوزه کتاب به دیدار کتابفروشی‌ها و ناشران کتاب می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها