شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
ظرفیت کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب به یک میلیون جلد افزایش خواهد یافت

مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب از ساخت ساختمان جدید این کتابخانه با گنجایش بیش از یک میلیون جلد کتاب در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ آبان با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» در سراسر کشور، به ویژگی‌ها و امکانات این کتابخانه پرداخت و گفت: کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب با دارا بودن بیش از ۱۱۰ هزار جلد کتاب تخصصی یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های کشور در زمینه ادیان و مذاهب است، به طوری که برای تهیه این کتاب‌ها، مدیران و مسئولان کتابخانه و دانشگاه سفرهایی به بیش از ۲۵ کشور جهان و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب داشته‌اند تا بتوانند از نزدیک در زمینه تمام ادیان زنده جهان منابع بروز و کارآمد را جمع‌آوری و به مجموعه خود اضافه کنند و در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

به گفته وی، بسیاری از این کتاب‌ها، کتاب‌های کمیاب یا شاید بتوان گفت نایابی هستند که به همت مسئولان این دانشگاه تهیه و در کتابخانه نگهداری می‌شود.

مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین در رابطه با چگونگی تهیه منابع تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این کتابخانه برقراری ارتباط با کتابخانه‌های تخصصی و بزرگ کشور در قالب امضاء تفاهم‌‌نامه همکاری بین کتابخانه‌ای و تامین منابع مورد نیاز پژوهشگران و دانشجویان است.

محمدی شجاعی درباره خدمات کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: خدمات کتابخانه به دو شکل حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود، که خدمات غیرحضوری کتابخانه از سال ۱۳۹۰ همزمان با فراگیری کتابخانه دیجیتال در ایران، راه‌اندازی شد و این کتابخانه اولین کتابخانه‌ای در قم بود که توانست از کتابخانه دیجیتال دانشگاه ادیان و مذاهب رونمایی نماید. در فاز اول این طرح، پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه در نرم‌افزار بارگذاری و امکان مشاهده و مطالعه تمام متن پایان‌نامه‌های دانشگاه در فضای وب امکان‌پذیر شد.

این مدیر کتابخانه یادآور شد: همچنین در رابطه با بخش کتاب‌های خارجی هم‌ اکنون در فضای وب داخلی دانشگاه امکان استفاده از 25 هزار کتاب دیجیتالی خارجی به صورت تمام متن در کتابخانه دیجیتال امکان پذیر است.

مهدی محمدی شجاعی همچنین افزود: باید به این نکته توجه داشت که کتابخانه دانشگاه مجموعه‌ای مستقل از دانشگاه نیست اما در سال ۱۳۸۶ توانسته‌ایم سایت مستقل کتابخانه برای ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان و پژوهشگران به آدرس www.lib.urd.ac.ir راه‌اندازی نماییم
  
در پایان مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه از ساخت ساختمان جدید کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در آینده نزدیک با گنجایش بیش از یک میلیون جلد کتاب خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها