جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم رونمایی شد

به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از کتاب «چهارمردان، خیابان انقلاب» به قلم حسن قریشی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با حضور اعضای شورای شهر، خانواده معظم شهدا، جمعی از همشهریان محله چهارمردان قم و مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، از نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم با عنوان «چهارمردان، خیابان انقلاب» رونمایی شد.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم  با اشاره به ضرورت دارد مکتوب کردن تاریخ شفاهی برای ایجاد تعلق به شهر گفت: گردآوری تاریخ شفاهی چهار محله قدیمی دیگر قم از جمله باغ پنبه، خیابان ارم، خیابان یخچال قاضی نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد که پس از چاپ به ‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.  
 
وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های پس از انقلاب تاریخ‌نگاری برای شهر قم کمتر صورت گرفته است و مردم با اماکن تاریخی قم مانند مقابر گنبد سبز که مقابر نخستین شاهان شیعی است، آشنایی خوبی ندارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم «محله چهارمردان» را قطب انقلاب اسلامی دانست و افزود: در تاریخ‌نگاری این محله تلاش شده است تا رخدادها، ظرفیت‌ها و تاسیسات آن به همشهریان قمی و مردم ایران معرفی شود.

کتاب «چهارمردان، خیابان انقلاب» به قلم حسن قریشی در ۲۸۰ صفحه به موضوع‌هایی مانند علت نامگذاری خیابان، رویدادهای محله چهارمردان، معرفی بزرگان و شهیدان مسجد، آیین‌ها و سنت‌ها و مرکزهای تاریخی و فرهنگی خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) شهر قم پرداخته ‌شده است که می‌تواند منبع علمی از تاریخ محله چهارمردان برای پژوهشگران باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها