چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
رونمایی از 41 کتاب و تجلیل از 41 نویسنده در سالروز شکست حصر سوسنگرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، رونمایی از 41 عنوان کتاب تازه منتشر شده حوزه دفاع مقدس و تجلیل از 41 نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس استان در 26 آبان‌ماه در کتابخانه مرکزی اهواز را از برنامه‌های بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، سردار عبدالرضا مرادحاجتی در دومین نشست هم‌اندیشی همایش فرهنگی، ادبی روز 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد که با حضور مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، امروز 19 آبان‌ماه در سالن اجتماعات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد، بیان کرد: موازی عمل کردن نهادهای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس بزرگ‌ترین چالش فعالیت‌های این حوزه است.

وی افزود: اگر همه زیر چتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که متولی و مدعی‌العموم حوزه‌های مختلف عرصه دفاع مقدس است، به تولید محتوا بپردازند و دست یاری این نهاد را برای همکاری در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی بفشارند، شاهد انقلابی در فعالیت‌های ارزشی کشور و استان خواهیم بود.

سردار مرادحاجتی تصریح کرد: در زمینه کتاب همه موظفیم با نهاد کتابخانه‌های عمومی همکاری کنیم و در بخش کودک و نوجوان باید به راهبردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احترام بگذاریم و در سرآمد این نهادها باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز مشارکت خوب و گسترده‌ای با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم تا خروجی همکاری‌ها، فنی و کاربردی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بی‌شک باید برای ورود دانشجویان و دانش‌آموزان به کتابخانه‌ها و خواندن آثار حوزه دفاع مقدس، آن‌چنان جذبه ایجاد کنیم که این امر محقق شود ولی در صورت عدم تحقق چنین راهبردی، ملزم به این هستیم که به خواسته و ذائقه نسل امروز احترام گذاشته و محتوای ادبی‌مان را در قالب‌های نوین در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

سردار مرادحاجتی تولید کتاب‌های صوتی، کتاب دیجیتال و نصب نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف در حوزه‌های مختلف و به خصوص دفاع مقدس از ضروریات جامعه امروز برشمرد.

وی افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، رونمایی از 41 عنوان کتاب تازه منتشر شده حوزه دفاع مقدس استان خوزستان و تجلیل از 41 نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس سراسر استان در تاریخ 26 آبان‌ماه در محل کتابخانه مرکزی اهواز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد عنوان کرد.

در ادامه این نشست مدعوین به اظهار نظر در خصوص چگونگی اجرای برنامه فرهنگی، ادبی سالروز شکست حصر سوسنگرد پرداختند و خواهان انجام برنامه‌های مشترک دیگری در قالب تقویم فرهنگی، ادبی استان خوزستان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها