سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کتابخوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید متحول شود

معاون جدید سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر کتابخوانی در استان شکوفا شود، به توسعه و پیشرفت استان منجر می‌شود، گفت: نهادهای فرهنگی متولی ترویج مطالعه باید با هم‌افزایی و همکاری مشترک گام‌های محکم‌تری در این زمینه بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با موضوع برنامه‌های هفته کتاب، با حضور معاون جدید سیاسی، امنیتی استاندار و سایر اعضای انجمن استان در استانداری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در شش ماهه سال جاری، گفت: با وجود وضعیت هشدار ناشی از بیماری کرونا در استان، خدمات کتابخانه‌ای نظیر امانت کتاب با استفاده از طرح قفسه قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برقرار بود.

یاسر رحیمیان تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط کتابداران برگزار شد و چندین برنامه معرفی کتاب، طرح کتاب درب منزل، پویش‌های مجازی کتابخوانی و برنامه‌های شعر خوانی با چند استان به صورت مشترک برگزار کردیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب، گفت: برنامه‌های متناسب هفته کتاب و روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار از 22 آبان به مدت یک هفته با اجرای برنامه متنوع فرهنگی در استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد و امیدوارم که در بحث تبلیغات محیطی و اجرای مطلوب این برنامه‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان همکاری لازم را با مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشند.

معاون جدید سیاسی، امنیتی استاندار در این جلسه گفت: خدمات فرهنگی باید با توجه به ذائقه مردم ارائه شود و کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی برجسته باید متناسب با ذوق و سلیقه مخاطب، در دسترس قرار گیرد.

جواد‌ هاشمی تصریح کرد: اگر کتابخوانی در استان شکوفا شود به توسعه و پیشرفت استان می‌انجامد و نهادهای فرهنگی متولی ترویج مطالعه باید با هم‌افزایی و همکاری مشترک گام‌های محکم‌تری در این زمینه بردارند.

وی افزود: آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی باید با همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و به ویژه در هفته کتاب داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در فضای مجازی توسط کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: برنامه‌های فرهنگی مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشوق خوبی برای جذب افراد به ویژه جوانان به مطالعه است و این یعنی استفاده مطلوب و بهینه از فضای مجازی که فرزندان، خانواده‌ها و همه افراد جامعه درگیر آن شده اند که کتابخانه‌های عمومی استان در شرایط شیوع بیماری کرونا به خوبی اجرا کرده است.

حجت الاسلام میرمحمدی نیز به نقش نخبگان و فرهنگیان استان در توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان اشاره کرد و افزود: با جذب نخبگان به کتابخانه‌های عمومی و استفاده ازظرفیتها و پتانسیل‌ها و راهکارهای مناسب این فرهیختگان، می‌توان گام‌های اساسی در مسیر تربیت جامعه کتابخوان برداشت.

همچنین در این جلسه هر کدام از اعضا به ارائه نظرات و راهکارهای خود برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و همچنین اعتبارات مالی کتابخانه‌های عمومی و وضعیت پانسیون‌های مطالعاتی در سطح استان پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها