کتابخانه موفقیت برایان تریسی یک مجموعه 14جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است. این مجموعه شامل جدیدترین کتابهای برایان تریسی است.
کتاب «مدیریت»
در کتاب 103صفحهای «مدیریت» که 30000 تومان قیمت دارد، درباره ۲۱ ایده برای تبدیلشدن به مدیری اثربخشتر و روشهای لازم برای قرارگرفتن در ۲۰درصد مدیران برتر صحبت میشود و به مطالبی چون: سوالات کلیدی یک مدیر، فعالیتهای حیاتی یک مدیر، چند برابر کردن بهرهوری، طوفان ذهنی برای یافتن راهحل، استخدام افراد مناسب و اخراج افراد بیکفایت و دهها نکته کاربردی دیگر پرداخته شده است.
در «مقدمه» این کتاب میخوانیم: «دویست سال پیش، در سالهای اولیه انقلاب صنعتی، اغلب افراد دنیا فقیر بودند. هنوز هم اغلب افراد دنیا فقیرند. در طول دویست سال گذشته انقلابی فناورانه روی داده است که با ظهور موتورهای بخار و نیروی برق آغاز شد و به فناوریهای شگفت انگیزی منتهی شد که امروزه میشناسیم و از آنها استفاده میکنیم. گفته میشود که این فناوری برتر باعث کاهش شدید فقر در بخش اعظم دنیای غرب شده و ثروت بیشتری را برای افراد بیشتری خلق کرده که در کل تاریخ بشر بیسابقه بوده است. اما حقیقت این است که همه اینها به خاطر فناوری نیست. این انقلاب بیشتر از آنکه فناورانه باشد، مدیریتی بوده است. مدیران شرکتها و سازمانها در همه ردهها مسئول این پیشرفتهای بزرگ بودهاند. فناوری همواره به دنبال پیشرفت مدیریتی به وجود آمده است. هدف من از نگارش کتاب «مدیریت» این است که تکنیکها، ابزار، ایدهها و روشهای لازم برای قرار گرفتن در ۲۰درصد برتر مدیران که ۸۰درصد نتایج را به دست میآورند را به شما بیاموزم و اگر از پیش در آن ۲۰درصد برتر قرار دارید، روش قرار گرفتن در ۵درصد و سپس یکدرصد برتر مدیران را خواهید آموخت.»
کتاب «مدیریت زمان»
در این کتاب از این مجموعه 21 فن مدیریت زمان برای آزادکردن 2 ساعت وقت در روز با استفاده از روشهای ارائهشده در این کتاب را میآموزید، تا در هر روز کاری دو ساعت وقت بیشتر داشته باشید و بهرهوری خود را دو برابر کنید. همچنین موضوعاتی چون روش کنترل وقفهها، ایمیلها، جلسات و … چهار عامل کلیدی بهرهوری، اختصاص زمان برای کارهای با اولویت بالا، غلبه بر تعلل و بهتعویقانداختن کارها، روشهای واگذاری و حذف کارها و... از محورهای مورد بحث در این کتاب است. کتاب مدیریت زمان 112 صفحه دارد و با قیمت 30000 تومان روانه بازار نشر شده است.
در «مقدمه» این کتاب آمده است: «توانایی شما در مدیریت زمان به عنوان مدیر به اندازه هر کار دیگری، تعیین کننده موفقیت یا شکستتان است. زمان منبعی ضروری و غیرقابل جایگزین برای موفقیت است. این ارزشمندترین دارایی شماست. نمیتوان آن را پسانداز کرد یا زمان از دست رفته را بازیافت. هر کاری که باید انجام دهید نیازمند زمان است و هر چه از زمان خود بهتر استفاده کنید، موفقتر خواهید بود و پاداشهای بزرگتری دریافت خواهید کرد. مدیریت زمان برای برخورداری از حداکثر سلامتی و بهرهوری شخصی حیاتی است. میزان کنترلی که بر زمان و زندگی خود دارید، شاخصی مهم از میزان آرامش درونی، هماهنگی و سلامت ذهنی شما است. احساس عدم توانایی در کنترل زمان منبع اصلی استرس، نگرانی و افسردگی است هر چه بهتر رویدادهای مهم زندگی خود را سازماندهی و کنترل کنید، هر لحظه احساس بهتری خواهید داشت، انرژی بیشتری دارید، بهتر میخوابید و کارهای بیشتری انجام میدهید.»
در فصل اول این کتاب تحت عنوان «روانشناسی مدیریت زمان» آمده است: «تفکر و احساسی که نسبت به خود دارید تا حد زیادی تعیین کننده کیفیت زندگی است و هسته احساسی شخصیت شما عزت نفس است، یعنی میزانی که خودتان را دوست دارید. عزت نفس تا حد زیادی با روش استفاده شما از زندگی و زمان برای بهرهبرداری از همه توانتان، تعیین میشود. وقتی به شکلی موثر کار میکنید، عزت نفستان افزایش مییابد و برعکس آن نیز صادق است. روی دیگر سکه عزت نفس و خودباوری است، یعنی میزانی که خود را شایسته، توانمند، بهرهور، قادر به حل مشکلات، انجام کار و دستیابی به اهداف میدانید. هرچه بیشتر احساس کنید که شایسته، توانمند و بهرهور هستید، عزت نفستان افزایش مییابد. هر چه عزت نفستان بیشتر شود، بهرهورتر و توانمندتر خواهید شد. هر یک از دیگری حمایت کرده و آن را تقویت میکند.»
کتاب «مدیریت فروش»
در این کتاب 127صفحهای که با قیمت 30000تومان روانه بازار نشر شده است، مجموعهای از ایدهها، روشها، اصول و تکنیکهای کلیدی را میآموزید که باعث بهتر شدن نیروی فروش، افزایش فروش و هماهنگی بیشتر فروشندههای شما میشود. در این کتاب به مطالب روانشناسی فروش موفق،پرورش فروشندگان موفق، استفاده از روش کانی، مدیریت براساس اهداف فروش و چهار کلید پرورش فروشندگان پرداخته میشود.
در «مقدمه» این کتاب آمده است: «به مدیریت فروش خوش آمدید. این کتاب بر اساس سالها تجربه و مطالعه نگرشها و رفتارهای مدیران فروش موفق نوشته شده است. در صفحات آینده مجموعهای از ایدهها، روشها، اصول و تکنیکهای کلیدی را خواهید آموخت که میتوانید فورا از آنها استفاده کرده و نیروی فروش خود را اثرگذارتر کنید، فروش بیشتری داشته باشید، با هماهنگی بیشتری کار کنید و روند کاری و جایگاه فردی خود را به سریعترین شکل ممکن ارتقا دهید. مدیریت فروش علم دقیق و صددرصدی نیست؛ زیرا فروشندگان تفاوت زیادی با کارمندان دیگر دارند. مدیر فروش باید همزمان دوست، مشاور، محرم راز، استادی مقاوم و مدیری کارا و عمل محور باشد. فروشندگان فراز و فرودهای احساسی، پستی و بلندیهای فروش و بینظمیهای مختلفی دارند که مدیریت و کنترل آنها فقط از عهده شخصی بسیار صبور با مهارت عالی در ایجاد روابط برمیآید.»
همچنین در فصل یک این کتاب تحت عنوان «نقش مدیر فروش»، مهمترین نقش مدیر فروش، ایجاد فروش است که باعث بقای سازمان میشود. مدیر فروش از طریق همکاری با سایر فروشندگان به این هدف دست مییابد. یکی از مهمترین وظایف مدیر فروش، تعیین میزان فروش مطلوب برای دورههای روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه است. این اهداف را به دقت مشخص کنید و دوباره به زمان حال برگردید. حالا ببینید برای رسیدن به آن اهداف در زمان دلخواه باید چه کارهایی انجام دهید. برای رسیدن به میزان فروش موردنظر باید افراد، منابع، بودجهها و مطالب تبلیغاتی را برنامهریزی، طراحی و سازماندهی کنید. همچنین باید برنامههای عملی لازم برای رسیدن از جایگاه فعلی فروش به جایگاه مطلوب در آینده را مشخص کنید. با وجود شرایط متغیر بازار، هر چه برنامهریز بهتری باشید، موفقتر خواهید بود.»
نظر شما