سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
دانش‌آموزان زنجانی 330 اثر داستانی به جشنواره «قلم جوان» ارسال کردند

دبیر جشنواره «قلم جوان» در زنجان از ارسال 330 اثر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

حجت‌الاسلام میثم صحبت‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: جشنواره «قلم جوان» برای نخستین بار و به همت مجموعه‌های تربیتی و مسجدی سطح شهر برای دانش‌آموزان نوجوان زنجانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره استعدادیابی و جذب دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند در رشته داستان‌نویسی است، گفت: جشنواره قلم جوان در محور‌های علمی - تخیلی (زنجان ۱۴۵۰، قهرمان زنجانی من، اگر من رئیس قاره آسیا بودم و…)، مذهبی (نماز و عبادت، غدیر و امامت، عفاف و پاکدامنی، مهدویت و…)، ادبیات پایداری (دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و علمی، شهدای زنجانی و…) و طنز و کمدی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره قلم زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان پایه چهارم تا دوازدهم ابتدایی است، تصریح کرد:  استقبال از اجرای این جشنواره مطلوب بوده و در مجموع 330 اثر به دبیرخانه در مقاطع مختلف ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد یک رویکرد علمی صرف نظر از مباحث رقابتی است، اضافه کرد: در همین راستا مجموعه کلاس‌های آموزش داستان نویسی قلم جوان آغاز شده و به صورت مجازی در حال برگزاری است.

صحبتلو درباره جوایز این جشنواره نیز گفت: جوایز نفرات اول تا سوم هر محور به ترتیب مبلغ ۱۰ میلیون، ۸ میلیون و ۶ میلیون ریال به همراه سایر جوایز نقدی و غیر نقدی دیگر خواهد بود.

این جشنواره با همکاری ستاد اقامه نماز زنجان، بنیاد مهدویت، بنیاد غدیر، سپاه انصارالمهدی (عج)، کنگره ۳۵۳۵شهید استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و سازمان تبلیغات اسلامی زنجان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها