چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
150 جلد کتاب نفیس به یک كتابخانه عمومی در سرچنار اهدا شد

«محمود محمدی اقدم» خیّر میاندوآبی 150 جلد کتاب نفیس به كتابخانه عمومی خوارزمی دهستان سرچنار این شهرستان اهدا کرد.

ابوبکر آرازی، مسئول كتابخانه عمومی خوارزمی شهرستان میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محمود احمدی اقدم از اعضای فعال و شناخته شده كتابخانه خوارزمی میاندوآب در اقدامی فرهنگی، مجموعه 150 جلد كتب نفيس خود را به به كتابخانه عمومی خوارزمی دهستان سرچنار شهرستان میاندوآب اهدا كرد.

آرازی با اشاره به اینكه برخی از كتاب‌های اهدایی متعلق به ملا قادر محمودی اقدم، پدر مرحوم ایشان است، افزود: پدر بزرگوار این خیر فرهنگی، از فرهیختگان و عالمان دهستان سرچنار بوده و امامت جماعت این روستا را بر عهده داشت.

وی گفت: كتاب‌های اهدایی بیشتر در موضوع‌های دینی، فلسفی و ادبی است كه پس از تایید و اخذ مجوز به منظور استفاده علاقه‌مندان در قفسه‌های كتابخانه قرار خواهند گرفت.

این مسئول ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

مسئول كتابخانه عمومی خوارزمی شهرستان میاندوآب افزود: بر اساس این طرح مردم و خیرین کتاب می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

آرازی در پایان با تاكید بر اینكه واقفان فرهنگی، پیشروان سنت حسنه وقف هستند، بیان کرد: در سال‌های اخیر با اهدای كتاب‌های نفیس و ارزشمند از سوی خیرین اهل فرهنگ و مطالعه روستای سرچنار، مجموعه این كتابخانه را غنا بخشیده و بر ارزش آن افزوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها