دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
مسیح و آرش اِی‌‌پی از ادبیات می‌گویند!/ تا گل‌آلودم ماهی‌تو بگیر…

مسیح و آرش عدل‌پرور که نام‌های آشنای موسیقی برای دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها هستند به تازگی اقدام به خوانش برگزیده‌ای از موضوعات روز ادبی جهان کرده‌اند که این آثار در قالب آلبوم کتاب صوتی «ما عوض‌بشو نیستیم» راهی بازار نشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ حوزه کتاب و ادبیات، حوزه عجیب و غریبی است و حتی ایستادن در مقابل دوربین‌های سینمایی یا اجرا کردن روی استیج برای هزاران نفر هم باعث نمی‌شود تا افراد شناخته‌شده یا به اصطلاح «سلبریتی‌ها»‌ این حوزه را به حال خودش رها کنند. به همین دلیل است که هر چند وقت یک بار می‌شنویم بازیگر، خواننده، مجری یا ورزشکاری برای کمک به مقوله کتاب‌خوانی پا در این عرصه می‌گذارد و به شکلی پیوندی میان خودش و کتاب ایجاد می‌کند تا سطح فرهیختگی‌ جامعه را ارتقاء بخشد!

همین چند ماه پیش بود که شاهد انتشار مجموعه اشعار محسن چاوشی بودیم؛ کتابی 140 صفحه‌ای که با قیمت 110 هزار تومان در بازار عرضه شد یا همین دو سه سال پیش بود که صابر ابر یک مراسم رونمایی عجیب و غریب برای کتاب 300 هزارتومانی‌اش (300 هزار تومان در زمان خودش) گرفت و علاقه‌مندان برای خرید این کتاب گران‌قیمت باید ورودی پرداخت می‌کردند. این‌ها را گفتم تا بگویم که عجیب نیست، بشونیم که طی روزهای گذشته دو خواننده پاپ نیز دست به کار شده‌اند و پا در این عرصه گذاشته‌اند تا آنها نیز به نوبه خود بتوانند سهمی در این بازار آشفته داشته باشند.
 

بدون شک هرکسی این حق را دارد که کتاب منتشر کند یا شانسش را برای خوانش کتاب‌های صوتی امتحان کند؛ اما نکته جالب ماجرا اینجاست که افرادی برای نجات کتاب و کتابخوانی پا پیش گذاشتند و وارد این کارزار شده‌اند که بارها با خواندن ترانه‌های ضعیف و بی‌محتوا مورد انتقاد اهالی ادبیات قرار گرفته‌اند و یکی نیست به این عزیزان بگوید که اگر شما به دنبال جذب نوجوانان و جوانان به سمت ادبیات هستید، چرا به سراغ خوانش شعرهای بامحتوا و سالم نمی‌روید؟

انتظار پاسخ نداریم؛ چراکه مدت‌هاست ما پاسخی برای سوالات‌مان پیدا نمی‌کنیم؛ از این رو در ادامه نظر شما عزیزان را به خبر منتشر شده از سوی رسانه‌های موسیقی در این رابطه جلب می‌کنم:

«پیش‌فروشِ آلبوم کتابِ صوتی «ما عوض بشو نیستیم» با صدای آرش و مسیح (خوانندگان پاپ) آغاز شد. این مجموعه آلبوم کتاب صوتی که برگزیده‌ای از موضوعات روز ادبی جهان در سایت‌های آمازون و نیویورک تایمز در ۲۰۲۰ انتخاب و تهیه شده، به صورت کتاب‌های خلاصه و کوتاه توسط یک تیم مجرب ترجمه شده است. کتاب‌هایی که این روزها در سطح جهان با متن‌های خیلی خلاصه شده، مورد توجه قرار گرفته‌اند که ترجمه معادل این سبک آلبوم کتاب‌های صوتی در ایران کتابک، خواندنی‌های کوتاه یا کتابچه می‌تواند باشد.

انتخاب آرش و مسیح برای خوانش این مجموعه به این دلیل بوده که آلبوم «هر شب، هر روز» با صدای این هنرمندان در پایان سال گذشته به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و پدیدآورندگان آلبوم کتاب صوتی «ما عوض بشو نیستیم» به این جمع‌بندی رسیده‌اند که می‌توانند با حضور این چهره‌ها، مخاطبان متولد دهه ۸۰ و ۹۰ را به شنیدن این آثار ادبی ترغیب کنند.

عناوین و خلاصه‌ کتاب‌های مجموعه «ما عوض‌بشو نیستیم» به این شرح است:
 
کتاب «پنجاه جملۀ طلایی برای بازاندیشیِ زندگی» (بهترین جملات کارل گوستاو یونگ)، کتاب «نفس‌های بی‌رمق» (نوشته‌ی دیوید اِکان)، کتاب «ما عوض بشو نیستیم!» (نوشته سامانتا اِربی)، کتاب «دور دنیا در ۸۰ روز» (نوشته‌ی ژول ورن)، کتاب «مادر ترزا، الهام بخش زندگی» (نوشته وایت نورث)» و… .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها