چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
تبلیغ «آن مرد با باران می‌آید» به جای چیپس و پفک/ آشنایی مردم با داستان‌های انقلاب

تیزر تبلیغاتی رمان «آن مرد با باران می‌آید»، اثر وجیهه سامانی این روزها از سوی شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود که این موضوع نویدبخش اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طی سال‌های گذشته بارها این موضوع مطرح بوده است که چرا در میان تبلیغات گسترده رسانه ملی جایی برای تبلیغ کتاب وجود ندارد (البته صرف نظر از کتاب‌های کمک درسی)؛ اما طی روزهای گذشته تبلیغ رمان «آن مرد با باران می‌آید»، اثر وجیهه سامانی در رسانه ملی به شکل تیزر و زیرنویس این امید را در دل اهل قلم ایجاد کرده است که کتاب نیز می‌تواند جایگاهی هر چند کوچک در میان تبلیغات چیپس و پفک و بستنی داشته باشد.
 
وجهه سامانی که این روزها اثرش در رسانه ملی تبلیغ می‌شود در توضیح اتفاقات رخ داده به ایبنا گفت: این اتفاق در قالب سومین دوره پویش کتاب‌خوانی «کتاب شارژ» با همکاری انتشارات کتابستان معرفت، مرکز رسانه‌ای شیرازه و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد. این طرح به این شکل است که دوستان در این پویش هر چند ماه یک بار کتابی را انتخاب می‌کنند، برای آن مسابقه برگزار می‌کنند و تبلیغات گسترده برای آن انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: این دوره از پویش کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «آن مرد با باران می‌آید» برگزار شد و می‌بینیم که تبلیغات مختلفی پیرامون این موضوع انجام می‌شود. اتفاق خوبی که من در این پویش دیدم استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی کتاب است و در حال حاضر تیزر تبلیغاتی این اثر از رادیو و تلویزیون منتشر می‌شود که نویدبخش اتفاقات خوبی در آینده است.
 
نویسنده رمان «آن مرد با باران می‌آید» در توضیح این نکته که پروسه تبلیغ کتابش در تلویزیون به چه شکل بوده است، اظهار کرد: واقعا من در هیچ کدام از تبلیغات انجام شده دخیل نبودم و همه کار با همکاری و هماهنگی مرکز رسانه‌ای شیرازه انجام شد. خوشحالم که در این پویش خانه کتاب نیز ورود کرده است و همکاری‌های لازم را برای معرفی بهتر آثار دارد.

                            
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات انجام شده روی فروش کتاب هم تاثیرگذار بوده است، گفت: در حال حاضر رمان «آن مرد با باران می‌آید» در چاپ 24‌ام است که این اتفاق در مدت کوتاهی و پیش از تبلیغات تلویزیونی رخ داده و حال باید ببینیم که این تبلیغات تلویزیون تا چه میزان در آینده کتاب تاثیرگذار است.
 
سامانی با اشاره به موضوع تبلیغ کتاب در رسانه ملی گفت: بدون شک این اتفاق مبارکی است و چنین تبلیغاتی در آینده می‌تواند به حیات بیشتر و بهتر کتاب کمک کند. از طرفی باید گفت که ذائقه مخاطبی که پای تلویزیون می‌نشیند را رسانه تعیین می‌کند و با برنامه‌ریزی در این بخش می‌توان به افزایش فرهنگ کتابخوانی کمک کرد. در این سال‌ها هم دیدیم که کتاب‌هایی مثل «رویای نیمه شب»‌ یا «دختر شینا» ‌به کمک رسانه ملی خیلی خوب دیده‌ شدند و فروش خیلی خوبی هم داشتند.
 
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت:‌ ما نویسندگان تنها به کمک فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب تا یک جایی می‌توانیم جامعه را پشت سر خودمان بکشانیم و با خود همراه کنیم؛ اما تلویزیون هنوز مرجع است و می‌تواند در این مسیر به ما خیلی کمک کند. واقعا برای خود من خیلی لذت بخش است که تلویزیون را روشن کنم و ببینم که کتاب تبلیغ می‌شود. در کنار این موضوع که شما به آن پرداختید، این روزها برنامه‌های خوبی هم برای کتاب در تلویزیون ساخته می‌شود که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفته و نشان می‌دهد که رسانه ملی نیز در صورت سرمایه‌گذاری در این حوزه نتیجه خواهد گرفت.

رمان «آن مرد با باران می‌آید» داستان زندگی پرماجرای خانواده‌ای از طبقه متوسط در دوران نهضت اسلامی مردم ایران را روایت می‌کند و وقایع آن در مقطع هفدهم شهریور تا بیست ‌و ششم دی‌ماه ۵۷ رخ می‌دهد. راوی و شخصیت اصلی این داستان، بهزاد، نوجوانی ۱۳ ساله است و نویسنده داستانی جذاب و پرکشش را برای مخاطب به نگارش درآورده است. این کتاب در سال ۹۷ در جشنواره شهید اندرزگو مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۹۸ نیز به تقریظ رهبر انقلاب مزین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها