دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
خوزستان؛ پول نفت سرِ سفره کتاب

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: با اعتباراتِ مسئولیت اجتماعی حوزه نفت 5 باب کتابخانه عمومی در خوزستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، عباس حسین‌زاده سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان در دیدار با آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری، اعلام کرد: در 5 سال گذشته 16 كتابخانه در خوزستان افتتاح كردیم كه بیشتر آن‌ها در مناطق كم‌برخودار و محروم استان بودند و بجز شهر الهایی تقریبا همه شهرهای خوزستان صاحب كتابخانه هستند.

وی همچنین گفت: از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت 5 كتابخانه در گتوند، بهبهان و كارون احداث می‌شود.

حسین‌زاده ادامه داد: هم اکنون در حال آماده‌سازی طرحی به نام پیك كتاب، متناسب با شرایط كرونایی استان هستیم كه در قالب این طرح افراد پس از مراجعه به سایت كتابخانه‌های عمومی خوزستان و انتخاب نام كتاب، آن را از طریق پیك كتاب و در بسته‌ی مخصوص و كاملا بهداشتی دریافت کرده  و پس از مطالعه دوباره كتاب با یك تماس توسط پیك كتاب تحویل و به كتابخانه برگردانده می‌شود.

سرپرست اداره كل كتابخانه های عمومی خوزستان اضافه کرد: با توجه به اینكه مشخص نیست بیماری كرونا تا چه زمانی ادامه دارد، اجرای این طرح می‌تواند موجب حذف مراجعات غیرضروری، تجمعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود و  همچنین كتاب را در سبد مطالعات مردم در دوره كرونا قرار داده و فاصله بین مردم و كتاب را كم كند.

در این نشست نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعداد 5000 جلد كتاب مرجع و منبع در کتابخانه شخصی خود، بیان کرد: كتاب به‌عنوان بهترین دوست، می‌تواند گنجینه ارزشمندش را اعم از خریدار، فروشنده، بخشنده و دارنده آن انتقال دهد.

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: 14 سال رییس كل دادگستری خوزستان بودم و پس از دوره ریاست، مسئولان وقت پیشنهاد تأسیس حوزه علمیه را به من دادند اما با توجه به علاقه‌مندی به کتاب، دوست داشتم كتابخانه تأسیس كنم.

وی گفت: علاوه بر تعداد 5000 جلد کتاب مرجع در منزل تعداد 23 هزار جلد كتاب هم در كتابخانه عمومی شهید سیدمرتضی شفیعی دارم و كتاب‌های فرزندم را پس از شهادت به این مكان منتقل كردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها