کتاب «راهنمای تنظیمگری پخش رادیو تلویزیونی» نوشته ایوا سالامون بهزودی از سوی انتشارات سروش منتشر میشود.
ظهور و توسعه فناوریهای دیجیتال و بهواسطه آن رشد و شتاب روزافزون پدیده همگرایی، تغییرات شگرفی را درعرصه حکمرانی و سیاستگذاری رسانهای پدید آورد که نخستین پیامد آن ظهور بازیگران جدید در این عرصه بود. برهمین مبنا اکثر دولتها تلاشهایی را به منظور توسعه ابزارها و ظرفیتهای حکمرانی و سیاستگذاری خود در جهت تحقق منافع عمومی نمودند که ماحصل آن رشد نهادهای تنظیمگر رسانه و ادبیات تنظیمگری رسانه است.
حسینی، سردبیر گروه ترجمه و پژوهشگر ساترا، در این باره به انتشارات سروش گفت: این کتاب دربردارنده مباحث مختلف درخصوص تنظیمگری پخش رادیو و تلویزیونی همچون مباحث مرتبط با مجوزدهی، تخلفات برودکسترها و نحوه برخورد تنظیمگر با متخلف، لزوم حفاظت از مصرف کننده، حریم خصوصی، تبلیغات، حمایت مالی از برودکسترها، پخش دیجیتال و... است.
وی ادامه داد: این کتاب در این حوزه کتابی کامل محسوب میشود و می تواند پاسخ سوالات علاقهمندان به این مسائل را بدهد. این کتاب در ده فصل تنظیم شده است که به بررسی جنبههای گوناگون مسائل تنظیمگری تلویزیون و رادیو میپردازد.
گفتنی است، سالامون مشاور رسانه بینالمللی است که در جاهای مختلف کار کرده است. وی تجربه خاصی در حوزه تنظیم مقررات مطبوعات و برد کست پخش دارد و مدیر بخش خدمات حقوقی سازمان رادیویی بریتانیا و عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت مطبوعاتی بریتانیا است.
نظر شما