یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کرونا اسدالله شکل‌آبادی را هم با خود برد

«اسدالله شکل‌آبادی» مدیر انتشارات «فردا» (ناشر تخصصی آثار حوزه نمایش) و فعال اجتماعی و فرهنگی در اصفهان، صبح امروز پس از یک روز پیکار با بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، شکل‌آبادی از پیشکسوتان و قدیمی‌های نشر کتاب در اصفهان پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری خاص قلبی و عمل قلب و پس از گذار موفقیت آمیز از این بحران سلامتی، به کرونا مبتلا شد و پس از یک روز بستری شدن در بیمارستان عسگریه،  تسلیم این ویروس بی‌رحم شد.
 
ناصر طالبی، همکار و دوست سالیان این مرحوم به خبرنگار ایبنا گفت: اسد همین دیروز از ما درخواست کتاب کرد و خانواده ‌اشبرایش چند جلد کتاب بردند. او نزدیک‌ترین دوست من در این چند دهه بود. با خودم فکر می‌کنم چه کسی به جای این بزرگانی که یکی یکی از میان ما می‌روند، می‌آید؟!
 
وی افزود: ویژگی بارز اسد، اخلاقش بود. مثل این آدم را هیچ‌گاه ندیده بودم. تمام عمرش را صرف کتاب و نشر کتاب کرد. او یک انسان کامل بود. قلبم به درد می‌آید که بگویم دو کتاب آخری که در نشر فردا به چاپ رساندیم، هزار نسخه بود که هنوز 800 نسخه‌اش در انبار است. اسد، با این حسرت از این دنیا رفت.

قرار است پیکر اسدالله شکل‌آبادی، مدیر انتشارات «فردا» فردا صبح با حضور محدود اعضای خانواده و دوستان نزدیک وی، در قطعه فرهیختگان و هنرمندان اصفهان، واقع در باغ رضوان به خاک سپرده شود.

یادآوری می‌شود، شکل‌آبادی کار کتاب را از سال 1353 با کار در کتابفروشی‌هایی مانند ثقفی، چراغی و... آغاز و به دلیل علاقه به این شغل انتشارات «فردا» را تاسیس کرد. به این ترتیب اولین کتاب اسدالله شکل‌آبادی به عنوان ناشر با نام نشر «زمان نو» به همت دهباشی در سال ۶۱ منتشر شد. پس از آن با همکاری «رواق» رمان «خانم دالوِی» از «ویرجینیا ولف» و ترجمه‌هایی از پرویز داریوش و علی‌اصغر خبره‌زاده تا سال ۶۲ منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها