دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
پانزدهمین کتاب معرفی برگزیدگان هنر در اصفهان رونمایی شد

آئین رونمایی از پانزدهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های برگزیدگان هنر ایران به‌صورت مجازی در عمارت هنرمند اصفهان برگزار شد.

به ‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران نام‌گرفته و با امسال می‌شود 15 سال که هرسال کتابی از برگزیدگان هنر این شهر رونمایی می‌شود. امسال این آئین به‌خاطر وجود کرونا به‌صورتی مجازی و در عمارت هنرمند اصفهان در خیابان ابن‌سینا برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه آیین رونمایی از پانزدهمین کتاب برگزیدگان هنر ایران گفت: مجموعه کتاب معرفی برگزیدگان هنر ایران به کوشش و نوشته «جعفر کوشش» که خود او از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اصفهان است هرساله در آبان ماه با هدف معرفی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران و اصفهان و تلاش برای تجلیل از مفاخر چاپ و منتشر می‌شود.

جعفر جعفرصالحی در ادامه افزود: امسال هم‌زمان با ایام ولادت رسول اکرم (ص) پانزدهمین جلد از این کتاب که به معرفی بیش از ۲۰ هنرمند و آثار آن‌ها در رشته‌های همچون سوخت چرم، خوشنویسی، نگارگری، منبت روی چوب، فلزکاری، کاشی‌کاری، سفالگری، طراحی و بافت، فرش‌بافی و هنر مینا می‌پردازد، منتشر شد.

جعفرصالحی در ادامه گفت:‌ با توجه به انتخاب شهر اصفهان به‌عنوان دومین شهر جامع صنایع‌دستی جهان و همچنین انتخاب این شهر به‌عنوان صد و شانزدهمین شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی، اداره کل میراث فرهنگی این شهر می‌کوشد تا با ارائه محصولات فاخر فرهنگی همچون کتاب معرفی آثار فاخر هنرمندان و هنرمندان برجسته صنایع‌دستی در پهنه ایران و اصفهان به معرفی اصفهان به‌عنوان شهر هنر بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها