بابک عابدین از برگزاری کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک در هفته اول شهریور ماه با همکاری اتاق بازرگانی تهران خبر داد، این کارگاه با تاکید بر شعار جهش تولید و افزایش صادرات غیرنفتی برپا خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه آموزشی آنلاین از ابتدای سال جاری افزود: هر دوشنبه در صفحه اینستاگرام اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با حضور یک یا دو کارشناس خبره صنعت چاپ مباحث مختلف و مورد نیاز این صنعت در بخش پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ را در قالب سمینار یا کنفرانس به مخاطبان عرضه میکنیم.
عابدین ادامه داد: امروز دوشنبه ۱۶ تیر نیز کارگاه آموزشی پخش زنده «نقش استانداردسازی فایلها در توسعه کسب و کار طراحی و چاپ» توسط رضا عالی مدرس دانشگاه و کارشناس استاندارد سازی فایل گرافیکی برای چاپ تجاری ساعت ۲۱ برگزار میشود.
وی با بیان اینکه برای هفتههای آتی نیز برنامهریزیها ادامه دارد، گفت: دوشنبه آینده ۲۳ تیر ماه نیز سومین دوره آموزشی تجارت بینالملل برگزار برگزار خواهد شد و هوشنگ رضایی ثمرین رییس بخش صادرات و واردات سازمان صمت مدرس این دوره خواهد بود.
عابدین تاکید کرد: طی دوسال گذشته همزمان با ارائه قوانین و مقررات صادرات و واردات، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برای حمایت توسعه آموزش قوانین و مقررات صادرات و واردات این دوره را برگزار کرد زیرا هر سال با توجه به وضع قوانین جدید کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات توسط وزارت صمت منتشر میشود.
وی با اشاره به آنلاین بودن این دوره توضیح داد: طی دوسال گذشته پس از نشر این کتاب ما یک دوره آموزشی تخصصی حضوری برای دست اندرکاران صنایع چاپ و بستهبندی برگزار کردهایم اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا دوره به صورت آنلاین برگزار میشود.
کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک چاپ در شهریور
رییس اتحادیه صادرکنندگن صنعت چاپ همچنین از برگزاری کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک چاپ در هفته اول شهریور ماه خبر داد و گفت: این کارگاه در شش سرفصل و جلسه توسط بهرام شکیبا با همکاری معاونت تشکلها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران برگزار خواهد شد.
عابدین با بیان اینکه این کارگاه در راستای شعار سال ۱۳۹۹ که جهش تولید است برپا میشود، عنوان کرد: هدف اصلی این دورهها تقویت و افزایش توان صادرات غیرنفتی با تاکید بر صنعت چاپ خواهد بود.
وی افزود: در جلسه اول مباحثی درباره کلیات فرایند بازاریابی استراتژیک، برنامهریزی کلان استراتژی و ارتباط آن با بازاریابی استراتژیک در شرکتهای هولدینگ، برنامهریزی کلان استراتژی و ارتباط آن با بازاریابی استراتژیک در شرکتهای غیر هولدینگی، تعامل با شرکتکنندگان و تطبیق عملی موارد مطرح شده با کسب و کار شرکتکنندگان ارایه میشود.
عابدین با اشاره به بحثهای جلسه دوم این کارگاه ادامه داد: ارزیابی روندهای محیط کلان و تاثیرات آن بر کسب و کار شرکت، ارزیابی محیط صنعت و تاثیرات آن، ارزیابی رفتار خرید مشتریان حقیقی و نحوه تاثیرگذاری بر آن، ارزیابی رفتار خرید مشتریان حقوقی و نحوه تاثیرگذاری بر آن، وتعامل با شرکتکنندگان و تطبیق عملی موارد مطرح شده با کسب و کارها است.
وی همچنین درباره مباحث جلسه سوم توضیح داد: در این بخش نیز شرکتکنندگان با نحوه پیشبینی بازارها، نحوه بخشبندی بازارها، نحوه هدفگذاری بازارها و نحوه جایگاهیابی (جایگاه رقابتی) آشنا میشوند.
عابدین در ادامه صحبتهای خود به جلسه چهارم اشاره کرد و گفت: نکاتی درباره استراتژیها و نحوه قیمتگذاری محصولات و خدمات، استراتژیها و شاخصهای کیفیتدهی به کالاها و خدمات، استراتژیها و نحوه ارائه محصولات در کانالهای بازاریابی و نمایندگیها و استراتژیها و نحوه تبلیغات در این جلسه به مخاطبان عرضه خواهد شد.
وی درباره جلسات پنجم و ششم نیز گفت: در جلسه پنجم به موضوعات استراتژیهای بازاریابی مختلف در بازارهای جدید و شاخصهای انتخاب آنها، استراتژیهای بازاریابی مختلف در بازارهای رو به رشد و شاخصهای انتخاب،استراتژیهای بازاریابی مختلف در بازارهای رو به افول و شاخصها و در جلسه ششم مباحثی مثل نحوه سازماندهی و ساختار در شرکت برای امور بازاریابی و فروش، نحوه اجرای برنامههای بازار مثل نحوه ارزیابی عملکرد و اخذ بازخوردها برای ادامه یا تغییر برنامه پرداخته میشود.
به گفته عابدین، این دوره با همکاری اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد و به شرکتکنندگان گواهینامه معتبر داده میشود.
نظر شما