سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
تقدیر از اولین واقف کتابخانه در استان قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: واقفانی که قدم در راه کتابخانه‌سازی می‌گذارند، گامی بزرگ در راه اعتلای فرهنگ کشور برمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قزوین، فاطمه محمدبیگی روز دوشنبه در دیدار با فرح قربانی، اولین واقف کتابخانه در استان، که قسمتی از منزل مسکونی خود را به عنوان مکان کتابخانه دارالعباس شهر شریفیه در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز قرار داده است، اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌ها تنها با تکیه بر بودجه‌های دولتی امکانپذیر نخواهد بود و برای گسترش فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها و تأمین منابع و تجهیزات، حضور خیرین بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرده‌اند امروزه باید فرهنگ وقف را به یک امر نهادینه شده تبدیل کنیم و در این راه از ابزارهای لازم همچون مدیریت صحیح بر موقوفات، اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی بخشی به جامعه درباره برکات وقف نیز استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به سنت حسنه وقف گفت: سنت حسنه وقف علاوه بر تزکیه نفس انسانی، سبب تسکین آلام بشری، تقویت روح همبستگی و سازندگی در جامعه می‌شود.

محمدبیگی وقف کتابخانه را یک عمل خیر و سنت نیکو و پسندیده و در شمار باقیات الصالحات دانست و گفت: وقف کردن پاداش و اجر فراوان اخروی و نام نیک و جاودانگی یاد و خاطره واقف را به همراه خواهد داشت.

محمد بیگی بیان کرد: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بعد فرهنگی، توسعه کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه در بین افراد فراهم می‌شود و بر همین اساس کتابخانه دارالعباس شریفیه نمونه‌ای از کتابخانه‌هایی است که بر مبنای سنت حسنه وقف شکل گرفته است.

فرح قربانی، اولین واقف کتابخانه در استان قزوین است. او ملک خود را به‌عنوان محلی برای ارائه خدمات فرهنگی، وقف کرده است. مکان مذکور به مدت ۶ سال است که به صورت مستمر به اهالی شهر شریفیه خدمت‌رسانی فرهنگی انجام می‌دهد.

در این دیدار که رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان البرز و رئیس شورای شهر شریفیه نیز حضور داشتند، از زحمات ستودنی این بانوی خیر استان تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها