شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
جشنواره فيلم مستند كتاب هدفمند باشد، موثر است

«پوران درخشنده» كارگردان و فيلم‌ساز، برپايي نخستين جشنواره فيلم مستند كتاب را اقدامي فرهنگي و مهم دانست كه در صورت هدفمند بودن و برنامه‌ريزي مي‌تواند در فرهنگ‌سازي حوزه كتاب و كتابخواني موثر واقع شود._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگي شهرداري تهران، اين كارگردان سينما و تلويزيون  اظهار داشت: جشنواره فيلم مستند كتاب مي‌تواند به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه فرهنگ كتابخواني براي مخاطبان را در قالب فيلم به عموم مردم آموزش دهد.

وي همكاري رسانه‌اي مانند تلويزيون با اين‌گونه جشنواره‌ها را بسيار موثر دانست و افزود: تلويزيون به عنوان فراگيرترين رسانه تصويري در اين مسير مي‌تواند با خريد آثار مهم اين جشنواره و به نمايش درآوردن آنها، كمك‌هاي بسياري در زمينه فرهنگ كتاب و كتابخواني به جامعه داشته باشد.

درخشنده گفت: فرهنگ مطالعه بايد از خانواده به عنوان كوچك‌ترين نهاد اجتماعي آغاز شود و به تبع آن جامعه هم به سمت كتاب و كتابخواني حركت مي‌كند.

اين كارگردان سينما افزود: باعث خوشحالي است كه براي جلب نظر مخاطبان به كتاب، فيلم ساخته مي‌شود و اين يك تعامل فرهنگي بين شاخه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري است.

وي گفت: براي ارتقاي سطح آگاهي جامعه نسبت به كتاب و كتابخواني دولت بايد بيش از پيش وارد عمل شود و با پرداخت يارانه، كتاب‌هاي ارزان قيمت را در دسترس عموم قرار دهد. 

درخشنده اظهار داشت: در شرايطي كه جامعه جوان ما در معرض انواع و اقسام تهاجمات فرهنگي از طريق ماهواره، اينترنت و برنامه‌هاي پررنگ و جذاب ظاهري است، بايد فيلم‌سازان احساس وظيفه بيشتري در اين زمينه داشته باشند و صد البته كه دولت در اين امر بايد به وظيفه خود به درستي عمل كند و كمك كننده باشد.

نخستين جشنواره سراسري فيلم مستند كتاب كه از 23 آبان‌ماه در تهران آغاز شده است، 27 آبان با معرفي آثار برتر به كار خود پايان مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط