شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
فریدون: سالن کودک و نوجوان نیاز به مناسب‌سازی دارد

رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان گفت: بخش کودک و نوجوان یکی از سالن‌های پرجمعیت و پررفت و آمد نمایشگاه کتاب تهران است و به همین دلیل معتقدم که باید برای مناسب‌سازی فضای آن راهکاری اندیشیده شود.

عبدالعظیم فریدون، رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه انتخاب مصلا به عنوان محل برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب درستی بود، گفت: نسبت به مجموعه شهر آفتاب و با درنظر گرفتن آماده نبودن، آن به نظرم مصلا بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای برپایی نمایشگاه در شرایط کنونی است.
 
وی با اشاره به بایدها و نبایدها نمایشگاه کتاب تهران در تجربه سی‌و‌سومین سال برگزاری نیز عنوان کرد: محلی که سال گذشته برای ناشران کودک و نوجوان در نظر گرفته شد، بد نبود؛ زیرا همه ناشران در یک مکان و کنار همدیگر قرار داشتند؛ اما این محل نکته‌هایی نیز به همراه دارد.
 
فریدون با بیان اینکه ناشران کودک در زیرزمین جانمایی شدند، ادامه داد: هوای پایین به دلیل اینکه زیرزمین بود و سقف این مکان نیز کوتاه بود، خیلی خوب نبود و بسیاری از همکاران ما و خانواده‌ها از این موضوع گلایه داشتند.
 
وی تاکید کرد: بخش کودک و نوجوان همواره یکی از سالن‌های پرجمعیت و پررفت و آمد نمایشگاه کتاب تهران است که میزبان جمع زیادی از خانواده‌ها است و به‌همین دلیل معتقدم که باید برای مناسب‌سازی آن راهکاری اندیشیده شود.
 
فریدون به مشکل موکت در این بخش اشاره کرد و گفت: کف این سالن‌ها موکت است و خیلی زود خاک بلند می‌شود. همین موضوع موجب می‌شود به‌دلیل اینکه مخاطبان ما بچه‌ها هستند و قد کوتاهی دارند، هوای آلوده زودتر به آن‌ها منتقل ‌شود و بچه‌ها دچار مشکل تنفسی شوند.
 
وی همچنین درباره لزوم توجه به بحث حمل و نقل بازدیدکنندگان در داخل نمایشگاه، توضیح داد: شاتل‌هایی که در نمایشگاه قرار دارند، مخاطبان را از جلوی ایستگاه‌های مترو مستقیم به جلوی شبستان می‌آورند و همین موضوع موجب می‌شود غرفه‌های پایین‌تر بخش کودکان خیلی خلوت شود و باید به این نکته دقت کرد.
 
فریدون در پایان با تاکید بر لزوم ارتباط سازمانی قوی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های صنعت نشر، گفت: توقع ما به عنوان تشکل‌های باسابقه و قدیمی حوزه نشر این است که در انتخاب اعضای شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه‌ها به این تجارب نگاهی داشته باشند و این توجه فقط در حد مدیریت بخش‌ها خلاصه نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها