شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
هدفمان از ایجاد ویترین انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) اقتصادی نیست

درفش‌کاویان، ایجاد گعده‌گاه برای پژوهشگران حوزه علوم‌انسانی ـ اسلامی را مهم‌ترین هدف افتتاح کتاب‌فروشی جدید دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد و گفت: دانشگاه امام صادق(ع) اهداف اقتصادی را در عرضه مستقیم کتاب‌هایش دنبال نمی‌کند.

یوسف درفش‌کاویان، مدیر اداره بازاریابی و فروش انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره افتتاح کتاب‌فروشی جدید این انتشارات بیان کرد: بعد از تجربه موفق کتاب‌فروشی پیشین انتشارات واقع در ضلع شمالی پل مدیریت، تاسیس کتاب‌فروشی جدید در دستور کار قرار گرفت.

هدفمان ایجاد گعده‌گاهی برای پژوهشگران است 
وی با بیان این مطلب که کتاب‌فروشی جدید دانشگاه امام‌صادق(ع) در حکم پیشانی انتشارات محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت ارتباط مستقیم مخاطب با نویسنده، انتشارات دانشگاه به تاسیس کتاب‌فروشی جدید در خیابان انقلاب اقدام کرد. این کتاب‌فروشی با هدف ایجاد گعده‌گاهی برای دانشجویان، استادان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه علوم‌انسانی و اسلامی و همچنین پاتوقی برای طرح دیدگاه درباره کرسی‌های آزاد‌اندیشی، نظریه‌پردازی، نقد، بررسی و رونمایی کتاب تاسیس شده است.

درفش‌کاویان گفت: کتاب‌فروشی جدید در «مجتمع پارسا» از بنیاد صدرا واقع در خیابان انقلاب اجاره شده است. همجواری با ناشران دانشگاهی از‌جمله انتشارت سمت و همچنین انتشارت انجمن آثار و مفاخر در این فضا موثر و قابل‌توجه است.  
 
وی درباره امکان اجرای برنامه‌های متنوع در فضای کوچک کتاب‌فروشی انتشارات دانشگاه بیان کرد: هرچند کتاب‌فروشی دانشگاه در راستای خیابان انقلاب، قرار ندارد اما با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از امکانات دانشگاه امام صادق(ع) می‌توان مراودات مخاطبان با صاحبان اثر و اهدافی که برشمردم را محقق کرد.

درفش‌کاویان گفت: عرضه مستقیم کتاب، اصلی‌ترین هدف انتشارات نیست. علاوه‌براین دانشگاه امام صادق(ع) اهداف اقتصادی را در این عرضه مستقیم دنبال نمی‌کند؛ به‌عبارت دیگر رویکرد اصلی، جریان‌سازی در فضای علوم‌انسانی و اسلامی کشور از دو منظر کاربردی و زمینه‌ای است و این اهداف بی‌تردید فقط با مشارکت فعال مخاطب محقق می‌شود.
 
وی افزود: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در نظر دارد به محض تامین بودجه، به خرید کتاب‌فروشی در خیابان انقلاب اقدام کند. دانشگاه امام صادق(ع) در آستانه انتشار هزارمین کتاب است که نزدیک به 250 عنوان کتاب از این تعداد به حوزه علوم‌انسانی و اسلامی مربوط می‌شود؛ علاوه‌براین 80 عنوان کتاب انتشارات در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شده‌اند.  

ورورد به بازار رمان و ادبیات دفاع مقدس
مدیر اداره بازاریابی و فروش انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این مطلب که دنبال توسعه فعالیت‌های انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) هستیم، ادامه داد: همکاری با ناشران صاحب‌نام حوزه علوم‌انسانی ـ اسلامی برای تولید آثار اقتباسی و مشارکتی از‌جمله برنامه‌های پیش‌روی انتشارات دانشگاه امام صادق‌(ع) است. 

درفش‌کاویان بیان کرد: بسیازی از آثار انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در زمره کتاب‌های مرجع محسوب می‌شوند؛ بنابراین ایده انتشار رمان، ادبیات مقاومت، شعر و حتی مستند براساس این آثار را دنبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها