علی وارسته گفت: همانطور که اردیبهشت ماه زمان شناخته شده نمایشگاه کتاب تهران است، بهتر است زمان طرحهای فصلی هم مشخص باشد زیرا بسیاری از مردم و مخاطبان کتاب منتظر اجرای آن هستند.
وی ادامه داد: امروز ما در دورهای هستیم که قیمت کتابها به دلیل گرانی مواد اولیه بالا است و همین موضوع خرید کتاب را برای مردم سخت کرده و فروش کتاب را در کتابفروشیها کاهش داده است.
وارسته با بیان اینکه لازم است تبلیغات طرحهای فصلی کتاب در صدا و سیما پررنگتر باشد، عنوان کرد: یک کتابفروش معمولا برای تبلیغات محدودیت دارد و در نهایت بتواند داخل سایت و فضای مجازی تبلیغات کند اما عموما در صدا و سیما به این رویداد کمتر پرداخته میشود و جا دارد که به صورت گستردهتر به آن پرداخته شود.
وی یادآور شد: ما شاهد هستیم که در سایر رویدادهای فرهنگی تبلیغات زیادی در همه رسانههای دیداری و شنیداری و مکتوب انجام میشود و این تبلیغات هم بسیار اثرگذار هستند تا اینکه به صورت شخصی تبلیغات شود.
وارسته همچنین درباره لزوم اهمیت پرداخت به موقع پول کتابفروشیها نیز گفت: بهتر است پرداختیها بهتر و به موقعتر باشد زیرا اگر این موضوع اتفاق بیفتد، قطعا کتابفروشیها استقبال بیشتری از طرح میکنند.
این کتابفروش اضافه کرد: طرحهای فصلی فروش کتاب باید به صورت مستمر و مداوم برگزار شود نه اینکه در برخی مقطعهای زمانی قطع شود، زیرا بسیاری از مشتریان ما همواره در طول ماههای مختلف پیگیر اجرای آن هستند.
وی با بیان اینکه استمرار برگزاری طرحهای فصلی فروش کتاب اهمیت ویژهای دارد، گفت: در برخی مواقع زمانی این طرحها با وقفه برگزار میشود یا اصلا برگزار نمیشود، اما همانطور که اردیبهشت ماه زمان شناخته شده نمایشگاه کتاب تهران است، بهتر است زمان طرحهای فصلی هم مشخص باشد زیرا بسیاری از مردم و مخاطبان کتاب منتظر اجرای آن هستند.
طرح تابستانه کتاب از ۲۵ تیرماه تا سوم مردادماه در کتابفروشیهای عضو طرح در استانها و از ۲۷ تیرماه تا سوم مردادماه در شهر تهران اجرا میشود.
نظر شما