سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
بررسی ادبیات مقاومت ایران و جلسات شعرخوانی هم‌زمان با چهلمین سالگرد انقلاب

آفرینش‌های هنری و ادبی، قرآن و معنویت، جشنواره‌ها و تجلیل از مفاخر، فصل رویش، فضای مجازی، مراسم‌های ویژه زنان و نقش آن‌ها در انقلاب، ایستگاه انقلاب و تور گردشگری انقلاب سرفصل برنامه‌های سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری ویژه‌ برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 9 بهمن) در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، در این نشست سعید اوحدی؛ رئیس این سازمان در سخنانی گفت: برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال نسبت به سال‌های دیگر از ویژگی‌هایی برخوردار است، زیرا رسیدن به عدد 40 قله بالندگی انقلاب ما است و باید به صورت ویژه‌تر این برنامه‌ها را اجرا کنیم.
 
وی افزود: از سوی دیگر تقارن دهه فجر با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) موجب شده است تا رویکرد خاصی داشته باشیم تا بتوانیم از برکات این ایام در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران استفاده کنیم و به همین بهانه برنامه‌هایی درباره نقش زنان در انقلاب و محور مقاومت را دنبال کنیم.
 
اوحدی با اشاره به تشکیل ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دی ماه امسال، عنوان کرد: در این ستاد، سیاست‌های کاری برنامه‌ها معرفی شدند، همچنین مخاطب‌ها در سه گروه کودک و نوجوان، دانش‌آموز، دانشجو و خانواده‌ها برنامه‌ریزی و اهداف در چهار کارگروه محتوایی، نوجوانان، کودک انقلابی و فصل رویش سیاست‌گذاری شد.
 
وی همچنین از تدوین 9 سرفصل برای این برنامه‌ها خبر داد و گفت: آفرینش‌های هنری، آفرینش‌های ادبی، قرآن و معنویت، جشنواره‌ها و تجلیل از مفاخر، فصل رویش، فضای مجازی، مراسم‌های ویژه زنان و نقش آن‌ها در انقلاب، ایستگاه انقلاب و تور گردشگری انقلاب این سرفصل‌ها هستند.
 
اوحدی از تشکیل باشگاه نوجوان پلاس در مدارس کشور هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و گفت: با هماهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در 400 مدرسه تهران این باشگاه را‌ه‌اندازی خواهد شد و برگزاری نشست‌های کتابخوانی و روایتگری کتاب از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.
 
شعرخوانی و کتاب‌گرد
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین درباره برنامه‌های سرفصل آفرینش‌های ادبی این مجموعه گفت: همزمان با دهه فجر، پنج برنامه شعرخوانی و سیری در ادبیات ایران را برگزار خواهیم کرد، همچنین مجمع شاعران اهل بیت(ع) نشست‌های شعرخوانی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در فرهنگسراهای تهران را برگزار خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: در فرهنگسرای اندیشه نیز برنامه سیری در ادبیات انقلاب اسلامی ایران با حضور شاعران و نویسندگانی که طی این 40 سال در این حوزه اثر خلق کرده‌اند برپا خواهد شد و آسیب‌شناسی در این زمینه انجام خواهد شد.
 
اوحدی درباره دیگر برنامه‌های ادبی پیش‌بینی شده برای دهه فجر، توضیح داد: در منطقه 19 تهران نیز برنامه شعر نهال انقلاب با حضور شعرای جوان انقلابی و در منطقه 22 تهران برنامه عصر شعر انقلاب با حضور شعرای حوزه انقلاب و آئینی پیش‌بینی شده است.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بخش دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر، افزود: از 12 بهمن ماه اتوبوس کتابخانه سیار با عنوان «کتاب‌گرد» فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، قرار است این اتوبوس‌ها در طول سال به مناسبت‌های ملی و دینی به مردم مناطق مختلف تهران کتاب عرضه کنند.

اوحدی با اشاره به مجموعه برنامه‌های آفرینش‌های هنری، توضیح داد:‌ در این بخش پنج تئاتر با موضوع انقلاب و حضرت زهرا(س) پیش‌بینی شده است که در سالن‌های مختلف اجرا می‌شود، همچنین در بخش هنرهای تجسمی نیز در نمایشگاه پلاک 40 تاریخی از هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته شده است.
 
وی افزود: همچنین در باغ موزه قصر سیری از 40 سال هنرهای تجسمی کشور به نمایش گذاشته می‌شود و قرار است نمایشگاهی از کتاب‌ها، مقالات و نشریات حوزه هنر در موزه امام علی (ع) همزمان با دهه فجر برگزار شود.
اوحدی تاکید کرد: تجلیل از 40 چهره انقلابی و همایش دختران انقلابی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر برگزار خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها