شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
نشریه مهرطلبان یزد، حامی طرح «پایخت کتاب ایران» شد

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه سراسری مهرطلبان یزد گفت: نشریه سراسری مهر طلبان به عنوان «حامی پایتخت کتاب ایران» سعی دارد تا در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گام بردارد.

​سید حسین سعیدنامه، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه مهرطلبان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد گفت: نشریه سراسری مهر طلبان به عنوان «حامی پایتخت کتاب ایران» سعی دارد تا در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گام بردارد.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی رسانه ایجاد فرهنگ‌سازی و اشاعه اموری است که بتواند برای جامعه ایجاد بستر فرهنگی کرده و مردم نیز بر اساس روشنگری که رسانه انجام می‌دهد، بتوانند آینده روشن و مناسبی را برای خود ایجاد کنند.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه مهرطلبان یزد خاطرنشان کرد: برای همین، یکی از چیزهایی که با اهمیت فرهنگ مطالعه است و عموما سرانه فرهنگ مطالعه نشان دهنده توسعه یافتگی هنر کشوری است.

سعیدنامه تصریح کرد: ما به عنوان استان و شهری که دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار عظیم است و توانسته در جهان به عنوان شهر جهانی شناخته شود بایستی توجه ویژه‌ای به امر فرهنگ و فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشیم.

وی گفت: ما باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که بیشتر در حیطه جامعه، مردم احساس کنند باید آن را بشناسند و در این راستا نیز این وظیفه خود بدانیم که به عنوان رسانه بخشی از حمایت خود را داشته باشیم.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه مهرطلبان یزد ادامه داد: ما در نشریه خود در هر چاپ توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی داریم که در این زمینه صفحاتی از نشریه خود را به این امر اخصاص داده‌ایم و مطالب فرهنگی اعم از جشنواره ها، بحث‌های کتاب و کتابخوانی و همچنین مطالب برگرفته از حوزه فرهنگ و ادبیات و اساتید و نویسندگان این بخش است.

سعیدنامه گفت: مصاحبه با اندیشمندان، معرفی کتاب و افرادی که در سطح فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موثرند به عنوان بخش دیگری است که ما در نشریه خود آن را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما که چند سال است آغاز کرده‌ایم تا با آن به‌گونه‌ای بتوانیم مطالعه را در جامعه فراگیر کنیم، شامل توزیع رایگان نشریه در اماکن مهم و عمومی است و در بازارهای مهم شهر مانند بازار زرگرها، پاساژ کویتی‌ها، بازار خان، درمانگاه‌ها و مطب پزشکان و دادگستری‌ها است.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه مهرطلبان یزد خاطرنشان کرد: ما سعی کرده‌ایم تا از اوقات فراغت افراد بیشترین و مفیدترین استفاده شود و با مطالعه این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها