در نشست ساماندهی مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛
از اجرای طرح دولت الکترونیک نباید ترسید
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دولت الکترونیک گفت: اگر قرار باشد دولت الکترونیک را اجرایی کنیم نباید بترسیم زیرا همه چیز در این بخش شفاف است و مردم همه چیز را میبینند و اگر هرگونه تخلفی مشاهده شود به اداره تخلفات اعلام می کنند.
در ابتدای این نشست، حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر ما به انسجام برسیم قطعا اتفاقات خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد افتاد، برنامههای موثر از داخل این جلسات مطرح میشود، زیرا وقتی از طریق این جلسات دستورالعملهایی تصویب شود مدیران این موضوع را به همکاران خود منتقل میکند.
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر قرار باشد دولت الکترونیک را اجرایی کنیم نباید بترسیم، زیرا همه چیز در این بخش شفاف است و مردم کاملا همه چیز را میبینند و اگر هرگونه تخلفی مشاهده شود به اداره تخلفات اعلام میکنند.
انتظامی بیان کرد: برای صدور مجوز موسسات سه سامانه سازمان سینمایی، موسسات فرهنگی و معاونت امور مطبوعاتی را داریم و لازم است مرکز رسانههای دیجیتال این سه سامانه را بررسی کند و هرکدام موثر و موفقتر عمل کرده را در راس کار قرار دهد تا زبان برنامه نویس دیگران باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید آموزشهای لازم درباره همکاری بیشتر ستاد داشته باشیم، در این بخش باید سوالات زیادی پاسخ داده شود و ابهامات رفع شود زیرا مدلهای ما در حال تغییر است.
دستیار ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تغییر بسیاری از واژهها تصریح کرد: تغییر اسمهای مجوزها موضوعی است که مطرح بوده و باید نظارت دفتر حقوقی در این زمینه اخذ شود، تغییرات ما در واژهها نباید مغایرتهایی را ایجاد کند و در عین حال سادهتر و به روز تر شود.
در ادامه این نشست لادن حیدری؛ مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی اسناد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهمترین اقدامات این دوره از فعالیتهای وزارتخانه است، تصریح کرد: مستندات قانونی برای هریک از ارباب رجوعها، نیازمند الزاماتی است که باید به آن توجه شود.
وی یادآور شد: ضوابط و شیوه نامه های مرتبط با یک نفر حتما باید تنظیم شود، پس برای این کار نیازمند مستند قانونی برای هرشخص هستیم، حتما در هریک از مجوزهایی که ما داریم خلاءهای قانونی وجود خواهد داشت، پس براساس الزامات خودمان یکسری حقوق را برای ارباب رجوع در نظر بگیریم تا مشکلات حقوقی آن برطرف شود.
طالبزاده؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه باید برخی از واژهها را در چارتهای خود و دولت الکترونیک رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک مجوز را بگیریم باید براساس واژههای سازمان اداری هماهنگ شویم.
وی خبر داد: تصمیم ما براین است که یکپارچهسازی عمودی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان آبانماه ایجاد کنیم، در گام بعدی هم به دنبال یکپارچهسازی افقی میرویم تا بتوانیم با سایر وزارتخانهها و دستگاهها در این بخش ارتباط برقرار کنیم.
در ادامه همایون امیرزاده؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: قصد داریم گام نخست این پروژه را از امروز برداریم.
وی افزود: گفتوگوها باید در میان مدیران افزایش یابد و امید است تعدیل مجوزها به خوبی پردازش شود.
در پایان این نشست، مهدی محمدی؛ دبیر هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی گفت: سامانه در این دوره بسیار موفق بوده است، در واقع سامانه در دو فاز عملیاتی شده است که در فاز اول بخش صدور مجوزات روند خوبی داشته و موسسات فرهنگی عملکرد قابل قبولی داشته است، به نحوی که در این بخش ارباب رجوع تا به حال به ما مراجعه نکرده و این نکته مهمی است.
نظر شما