پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
خواندن این کتاب‌ها حال شما را خوب می‌کند

در اینجا کتاب‌هایی را مشاهده می‌کنید که به عقیده سایت اطلاع رسانی «ووگیو» هر کدام دارای تجربیاتی از زندگی افرادی است که می‌تواند موجب بالا رفتن خلاقیت و بهبود زندگی روانی افراد شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از vogue، در سال 2018 قرار است یک دوجین کتاب مستند چاپ شود که از هم اکنون انتشارات مختلف تبلیغ آن را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شروع کرده‌اند.

در بین آثار مستند در دست چاپ جایگاه کتاب‌های روان‌شناسی و ذهن‌آگاهی مشتری‌های خاص خود را دارد که در این گزارش مهمترین این کتاب‌ها معرفی شده است که زمان انتشار ماه ژانویه اعلام شده است. در این گزارش گفته شده است که خواندن این کتاب‌ها حال آدم‌ها را خوب می‌کند.

 
 


 «هنر تمیزکردن مرگ» نوشته مارگارت مگنوسون
در زبان و فرهنگ سوئدی پاک کردن مرگ این معنی را می‌‌دهد که تمام چیزهای اضافی زندگی را حذف کنید و بتوانید محیط زیست مطلوبی برای زندگی فراهم کنید. وقتی این چیزها را از زندگی حذف کنید آن وقت زمان زیادی برای سپری کردن همراه خانواده به دست خواهید آورد. به عبارتی وقتی قرار باشد انسان زندگی را برای خود مطلوب کند باید سبک زندگی خود را تغییر دهد. این کتاب دوم ژانویه امسال از سوی انتشارات «اسکریبنر» منتشر شده است.
 
 


«راهنمای راهبان برای تمیزکردن ذهن و خانه» نوشته شوکی ماتسومورو
در کشور ژاپن کتاب‌های نوشته شده توسط نویسنده این کتاب همیشه جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه روان‌شناسی بوده است. او با استفاده از رسوم و آیین بودایی‌ها روش‌هایی در کتابش توضیح داده است که بر اساس مراقبه و فلسفه مدیتیشن پایه‌ریزی شده است. در این روش‌ها گفته می شود آزادی ذهن و روح به دست می‌آید.
 


«داستان زندگی، مرگ و حیات» نوشته جولیا ساموئل
ساموئل یکی از نویسنده‌های برجسته حوزه کتاب‌های روان‌شناسی در انگلیس در این کتاب که 16 ژانویه منتشر شده است با ذکر حوادث واقعی از بازماندگان حوادث ناگوار درباره ناراحتی‌ و اندوه این حوادث سخن می‌گوید. در این کتاب تجربه‌های غمگین انسان‌هایی ذکر شده است که هر کدام مشکلات روحی و روانی خاصی را پشت سر گذاشته‌اند.
 


«سال نشیب: توقف از خرید و جدا شدن از تعلقات» نوشته کیت فلاندرز
نویسنده در این کتاب سوال ساده‌ای برای مخاطبان خود مطرح می‌کند که در زندگی چقدر به امور روزمره خود مثل خرید کردن یا غذا خوردن یا توجه به لباس وابسته هستند. او خودش از تجربیات شخصی می‌گوید که بسیاری از این کارهای روزمره غیرضروری را رها کرده است و آن وقت است که متوجه خواهد شد هیچ اتفاقی بعد از ترک این امور برایش نیفتاده است.
 

«قوانین مردن برای دنیای WTF» نوشته کریستا ساه
این کتاب در 16 ژانویه امسال منتشر شده است و یکی از کتاب‌های موفق حوزه روان‌شناسی محسوب می‌شود. در این کتاب نویسنده بر اساس تجربیات کسب شده از طریق مصاحبه با افراد مختلف چگونگی خلاق بودن و تغییر دنیا را به مخاطبانش آموزش داده است.

 
 

«پس می خواهی درباره نژادپرستی صحبت کنی» نوشته ایجئوما الیو
کتاب به طور بی نظیری سعی می‌کند شکاف بین آمریکایی ها را درباره تفکر و صحبت‌هایشان درباره نژاد سفید و سیاه پر کند. به گفته این کتاب در آمریکا هنوز کسانی زندگی می‌کنند که نژاد خود را برتر از دیگران می‌‌دانند و صحبت در این موضوع بعد از گذشته سال‌ها برده‌داری در این کشور هنوز موضوعی تازه محسوب می‌شود.

 
 

«تمام آوازهایی که زنان در خانواده من می‌خوانند» نوشته دبورا سانتانا
این کتاب گلچین ادبی از مقالات و نوشته‌های زنان رنگین پوست از تجربیاتشان در قرن بیست و یکم است. در این کتاب شعر و نثرهایی یافت می شود که هر کدام برهه‌ای از زمان را روایت می‌کنند که زنان در آن نقش بسزایی ایفا کرده‌‌اند. این تجربیات از روایت فرار از کشتار دسته جمعی در کامبوج تا مبارزه برای احیای هویت زنان در جامعه آمریکایی را شامل می‌شود. این کتاب قرار است 30 ژانویه از سوی انتشارات «ناتینگ بات تروث» منتشر شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها