شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کتابی با الهام از هنر مصر منتشر شد

کتاب «هیپو، اسب آبی کوچولو» نوشته ژرالدین الشنر با الهام از هنر مصر از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «هیپو، اسب آبی کوچولو» با الهام از هنر مصر به قلم ژرالدین الشنر با تصویرگری آنیا کلاوس و ترجمه هایده مشایخ به تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
 
هایده مشایخ، درباره کتاب «هیپو، اسب آبی کوچولو» در گفت و گو با ایبنا توضیح داد: این کتاب در قالب مجموعه آثاری که برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با هنرمندان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده، قرار دارد. این مجموعه حدود 10 جلد است و در هر جلد در قالب داستانی بچه‌ها را با هنرمندان و بزرگان این حوزه آشنا می‌کند.
 
این مترجم افزود: در کتاب «هیپو، اسب آبی کوچولو» داستان اسب آبی بیان می‌شود که در عالم خیال سفر می‌کند و زمانی که از صحراها می‌گذرد به خاطر اینکه خارج از آب است رنگ پوستش عوض می‌شود و زمانی که به فرانسه و کشورهای اروپایی می‌رود رنگ پوستش آبی می‌شود. اکنون مجسمه باستانی از این اسب آبی در موزه لوور نگهداری می‌شود.
 
مشایخ در ادامه بیان کرد: در قالب این داستان کودکان با کشور مصر، آثار باستانی این کشور و اشیای باستانی که در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود، آشنا می‌شوند و همچنین اطلاعاتی درباره سازه جدید موزه لوور و معماری آن که توسط پِیی انجام شده کسب می‌کنند و معلومات آنها نسبت به هنرمندان افزایش می‌یابد و موجب شکوفایی استعدادهایشان می‌شود.


 
انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «هیپو، اسب آبی کوچولو» را با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 125 هزار ریال برای گروه سنی «ج» منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها