دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
68 پروژه پژوهشی ناتمام سال‌های گذشته را ساماندهی می‌کنیم

حجت‌الاسلام علی عماد، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: هفتمین همایش تاریخ پارلمان آذرماه امسال و در هفته مجلس برگزار خواهد شد و در تلاشیم تا بتوانیم 68 پروژه پژوهشی ناتمام سال‌های گذشته را ساماندهی و برخی از آنها را تعیین و تکلیف کنیم و حتی‌الامقدور بعضی از آنها را تا پایان سال به صورت کتاب به چاپ برسانیم.

حجت‌الاسلام علی عماد، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تعداد کتاب‌های منتشر شده پس از 180 روز حضورش در این کتابخانه گفت: تقریبا 8 اثر از جمله یکی از شاخص‌ترین آثار شیخ‌آقا بزرگ تهرانی در چند ماه اخیر منتشر شده است و امیدوارم تا پایان سال جاری 30 جلد کتاب دیگر که در دست انتشار داریم، به چاپ برسانیم.
 
وی افزود: همچنین در بخش پژوهش در حال ساماندهی 30 پروژه پژوهشی جدید هستیم. ضمن اینکه در تلاشیم تا 68 پروژه پژوهشی ناتمام سال‌های گذشته را ساماندهی و برخی از آنها را تعیین تکلیف کنیم و حتی‌الامقدور بعضی از آنها را تا پایان سال به صورت کتاب به چاپ برسانیم.
 

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصدد هستیم که همکاری‌هایمان را با نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و علمی و با محققان و پژوهشگران حقیقی و فردی ساماندهی و با همکاری با نهادهای فرهنگی آثار قابل تاملی را منتشر کنیم.
 
عماد در پاسخ به وضعیت همایش هفتم تاریخ پارلمان اظهار کرد: تا کنون شش همایش از آن برگزار شده که متاسفانه همایش هفتم در سال گذشته برگزار نشد، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همایش هفتم در آذرماه امسال و در هفته مجلس برگزار خواهد شد.


وی افزود: در حال حاضر به برخی محققان مقالاتی برای تالیف سفارش داده شده که تا کنون مقالات قابل توجهی از محققان مطرح حوزه پارلمان دریافت شده است. ضمن اینکه در رابطه با نحوه برگزاری همایش تدابیر جدیدی طراحی کردیم و به همین منظور، شورای سیاستگذاری تعیین شده و شورای علمی آن نیز به زودی تعیین و تشکیل خواهد شد.


رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی افزود: ​از آنجا که همایش تاریخ پارلمان قبلا فاقد بعضی از اسناد مصوب به عنوان آئین برگزاری همایش بود که در حال حاضر این آئین‌نامه تدوین شد و اصول، چارچوب‌ها و ساختار آن دقیقا معین شده است و به زودی بر سایت کتابخانه مجلس قرار خواهد گرفت. همچنین در حاشیه این همایش ملی، همایش‌های استانی تاریخ پارلمان و قانونگذاری تهیه شده و در شورای معاونان کتابخانه به تصویب رسیده است که در صورت تصویب هیات امنای کتابخانه اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها