شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
انتشار کتابی برای کاربران Arc Gis

کتاب «تحلیل‌گر عامل مدل‌سازی عامل مبنا در GIS» به قلم کوین‌ام. جانستون از سوی انتشارات نارین رسانه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «تحلیل‌گر عامل مدل‌سازی عامل مبنا در GIS» نوشته کوین‌ام.جانستون، کتابی برای کاربران Arc Gis و یا کسانی است که خواهان ترکیب عناصر فضایی با مدل‌های عامل مبنا هستند. این کتاب با همکاری مشترک محمدعلی فیروزی، علی شجاعیان و طاهره قنواتی ترجمه و از سوی انتشارات نارین رسانه منتشر شده است.

تمرین‌های گام به گام کتاب، اصول مدلسازی عامل مبنا و استفاده از نرم‌افزار تحلیل‌گر عامل را آموزش می‌دهد. این تحلیل‌گر عامل که با عنوان (A A) شناخته می‌شود، به‌طور ویژه برای توسعه مدل‌های عامل مبنا در یک محیط سه بعدی طراحی شده است.

به‌طور دقیق‌تر این کتاب، تکنیک‌های ابتدایی و پیشرفته نرم‌افزار مدلسازی عامل مبنا را معرفی می‌کند. خوانندگان و کاربران GIS می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار تحلیل‌گر عامل (A A) که با نرم‌افزار Arc Gis سازگار است، مدلسازی خود را اجرا کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب

کتاب «تحلیل‌گر عامل مدل‌سازی عامل مبنا در GIS» در چهار بخش و 11 فصل گردآوری شده است. در فصل نخست، فلسفه و تاریخچه GIS، مدلسازی عامل مبنا و ترکیب آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به سیر کوتاهی در نرم‌افزار تحلیل‌گر عامل می‌پردازد.

نویسنده در فصل دوم، چگونگی آغاز با تحلیل‌گر عامل را تشریح کرده و در فصل سوم مقدمه‌ای بر عوامل صفحه‌ای از طریق مدل جدایی‌گزینی محله‌ای ارائه کرده است.

مقدمه‌ای بر جستار اطلاعات و تغییر داده‌ها از طریق تغییر کاربری زمین، موضوع محوری است که در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفته و در فصل پنجم سایر تکنیک‌های مدلسازی مربوط به عوامل نقطه‌ای گردآوری شده است.

نویسنده در فصل ششم به مقدمه‌ای بر عوامل شبکه‌ای با استفاده از مدل جرم و در فصل هفتم به ارائه سایر تکنیک‌های مدلسازی مربوط به عوامل صفحه‌ای پرداخته است.

در فصل‌های هشتم و نهم، تکنیک‌های پیشرفته مربوط به عوامل نقطه‌ای و دیگر تکنیک‌های مدلسازی مربوط به عوامل شبکه‌ای ارائه شده و فصل دهم تکنیک‌های Arc Gis با تاکید بر مدل عامل مبنا را دربر می‌گیرد و فصل آخر به تکنیک‌های عمومی حرکت برای عوامل نقطه‌ای، صفحه‌ای اختصاص دارد.

برای انجام تمرین‌های این کتاب نرم افزار Arc Gis10 موردنیاز است.
 
کتاب «تحلیل‌گر عامل مدل‌سازی عامل مبنا در GIS» در 686 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات نارین رسانه روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها