هشتمین شماره ماهنامه هنرهای نمایشی «پاراگراف» با پروندهای درباره محمد چرمشیر، منتشر شد.
این ماهنامه که در هر شماره پروندهای برای یک چهره در حوزه هنرهای نمایشی(سینما، تئاتر و تلویزیون) ارائه میکند، در شماره جدید، سراغ «محمد چرمشیر» رفته است.
از جمله آثار چرمشیر که جزء پرکارترین نمایشنامهنویسان نسل دوم بعد از انقلاب است، میتوان به «میبوسمت و اشک»، «باد اسب است»، «مکبت»، «قهوه قجری»، «رقص مادیانها»، «آسمان روزهای برفی»، «شیش و بش»، «میخواستم اسب باشم»، «آرامش در حضور دیگران»، «در مصر برف نمیبارد»، «کبوتری ناگهان»، «روز عزیز مرده»، «رویای بسته شده به اسبی که از پا نمیافتد»، «بازنویسی هملت»، «عرق خورشید اشک ماه»، «دیوبندان»، «آرامسایش»، «کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد»، «یادگاریها»، «کبوتری ناگهان» و «بیتلها» اشاره کرد.
به قول حمید امجد که یادداشتی را درباره چرمشیر در این ماهنامه نگاشته است، او در کارها شرکت میکند و نه در شعارها، و با گروههای مختلف همراه میشود تا در دادوستدی جمعی تجربههای وعده شده را به آزمون درآورند و در عمل محک بزنند.
در این شماره از «پاراگراف»، علی رفیعی در «پشت اثرت پنهان نمیمانی»، حمید لبخنده در «خلقت در چلهنشینی»، حسن فتحی در «مرگ، دستهای سردی دارد»، حسین پاکدل در «شاهین ادبیات نمایشی بر بلندا»، محمد رحمانیان در «یکبار دیگر لبخند...شاید»، حمید امجد در «جوانیِ ابدی»، حسین عاطفی در «دستت را به من بده»، اشکان خطیبی در «صداهایی که در سرش میشنود»، محمد عاقبتی در «تهدید یک مرد مهربان»، رضا حداد در «مردی که "جان" میبخشد»، رضا سرور در «جدال با سبک»، اشتفان وایلند در «حافظ زیبایی در هنگامه خطر»، عباس غفاری در «مردی برای تمام فصول»، جابر رمضانی در «شبانهروز چرمشیر»، شهرام احمدزاده در «ساختن جهانی با دیالوگ» و مهدی صفارینژاد در «سفره سیمرغ»، درباره روابط شخصی و هنری خودشان با محمد چرمشیر و پیرامون ویژگیهای فنی او در هنر نمایش مطالبی را نگاشتهاند.
«پاراگراف» گفتوگویی مفصل نیز با محمد چرمشیر و فرزندش «ماهان» انجام داده و در آن از ناگفتههای او آورده است.
صاحبامتیاز و مدیرمسئول پاراگراف، «بهاره برهانی» است و سردبیری این ماهنامه را محمدرسول صادقی بر عهده دارد. علاقهمندان میتوانند این شماره از ماهنامه را از کتابفروشیها، شهر کتابها و دکههای روزنامهفروشی به بهای هفت هزار تومان تهیه کنند.
نظر شما