شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
20 اثر برگزیده کنگره ملی جلال‌الدین اشرف(ع) در کتاب کنگره به چاپ می‌رسد

دبیر علمی کنگره ملی امامزاده جلال‌الدین اشرف (ع) از ارسال 100 اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد. 20 اثر برگزیده در کتاب کنگره به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، علی صفایی، دبیر علمی کنگره ملی جلال‌الدین اشرف (ع) گفت: یکصد اثر علمی، داستانی و تصویری به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از 20 اثر برجسته در روز کنگره تجلیل خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری این کنگره در اسفندماه سال جاری، افزود: از حدود یک سال قبل، تدارک برگزاری این کنگره ملی آغاز شده و طی این مدت توانستیم ارتباط گسترده‌ای با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های گیلان و سایر مراکز علمی و فرهنگی در کنار حوزه‌‌های علمیه برقرار کنیم.
 
دبیر علمی کنگره امامزاده جلال‌الدین اشرف(ع) با اشاره به ارسال 100 اثر به دبیرخانه کنگره، بیان کرد: از میان مقالات برگزیده، 20 عنوان در روز همایش ارائه می‌شوند و در کتاب کنگره به چاپ می‌رسند. همچنین جوایز ارزنده‌ای برای داستان‌ها و عکس‌های برگزیده درنظر گرفته شده است.
 
صفایی درباره محورهای این کنگره علمی گفت: این کنگره در محورهای دینی، تاریخی، فرهنگی، روانشناختی و اجتماعی، جایگاه وقف در اندیشه شیعی، موقوفات سید جلال‌الدین اشرف(ع)، نقش زیارت در تبیین گفتمان دینی و اعتلای اخلاقی اجتماع و نسل جوان، تاریخ تشیع در گیلان و منطقه دیلمان برگزار شده و داوران برجسته  و صاحب‌نظر از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های معتبر کشور بررسی مقالات را انجام داده‌اند.
 
سید جلال‌الدین اشرف (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است. بارگاه آن حضرت در شهرستان آستانه اشرفیه واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده و از قدیم‌الایام پذیرای گردشگران بومی و غیر بومی بوده که به قصد زیارت به شهرستان آستانه اشرفیه سفر می‌کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها